Hidegben világító „Check Engine” egy Fiat 500-ban
Az alany egy 2011-es 312A2.000 motorkódú Fiat 500, mely a MultiAir szelepvezérlési család TwinAir tagjával rendelkezik. Az ügyfél panasza az volt, hogy hidegindítás után erős vibrálás érződik a motoron, benzinszag érződik a kipufogóoldalon, valamint kigyullad a MIL-lámpa.
Az ügyfél panaszának meghallgatása és ellenőrzése fontos lépés a diagnosztikai folyamatban, ez gyakran időigényes és sikertelen, de ebben az esetben gyorsan megállapították, hogy a MIL-lámpa azért gyullad fel, mert a motor rosszul működik a hidegen. A motort hagyták járni, ahogy melegedett, fokozatosan vált egyenletessé az alapjárat és megszűnt a gyújtáskimaradása is. Itt megjegyezném, hogy a motor 2 hengerű, ezért egy henger „elvesztése” súlyos vibrációt és teljesítményvesztést okoz.