Egy autó, egy hiba, diagnosztika két szemszögből

gy látta és csinálta Manhercz Zoltán „Eddigi pályafutásom talán legnehezebben orvosolt hibája”
A mostani autó, amiről mesélni szeretnék, elég emlékezetes maradt számomra, hiszen eddigi pályafutásom talán legnehezebben orvosolt hibája volt. Nem mostani dolog volt ez, valahogy így emlékszem rá...
Egy 2006-os Toyota Avensis 2.0 benzines autót hoztak autómentőn hozzánk. A hibajelenség az volt, amit az ügyfél elmondott, hogy elment tankolni és onnantól soha többé nem indult. Amit még talán tudni érdemes erről az autóról, hogy ez már nagynyomású benzines volt, ez a későbbiekben fog számítani. Na de visszatérve: átvettük az autót és neki is álltam, elsőnek rátettem diagnosztikai műszereket. Egyik se kommunikált az autóval. Feltűnt, hogy gyújtáson nincsen motorvezérlés lámpa. Láttam, hogy valamiféle utólagos riasztó van az autóban. Megnéztem kapcsolási rajz alapján a motorvezérlő tápellátását, kiderült, hogy a rajz nem ehhez az autóhoz való. Motorkódbeli eltérés volt.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Biciklisvédelem szenzorokkal
Az „Active Brake Assist 5” (ABA 5) folyamatosan működő radar- és kameratechnológiát használ az út és a holttér figyelésére.
Induktív rezolver forgórész helyzetérzékelő
Az elektromotorok nyomatékszabályzásának főszereplője a rezolver, melyet hívhatunk az elektromotorok „főtengelyjeladójának”.
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.