Görgős fékerőmérő kalibrálás

A görgős fékerőmérő pad erőmérő rendszerének kalibrálása a napjainkban általánosan használt módszerrel, emelőkarral, tömegterheléssel meglehetősen hosszadalmas eljárás. Kényszerhelyzet szülte napjaink Németországában, hogy ezt az időt a kalibráló cégek rövidíteni igyekeznek. A jelenlegi siettetés oka az, hogy Németországban új kalibrálási előírás lépett életbe, a fékpadkalibrálás szigorodott (Richtlinien 115 2016), több számukra új tétellel egészült ki. A fékpadoknak 2020. január elsejéig e szerint kell kalibráltnak lenniük. A munka nagyon feltorlódott és előreláthatóan a jelenlegi kapacitással nem is teljesíthető.
Az eddigi és többnyire ma is használt eljárás legalább 2 órát vesz igénybe, míg az új, ún. dinamikus kalibrálási eljárás mindössze 20 percig tart. Az új eljárást és kalibráló eszközt több kalibráló cég, például a GTÜ és a DEKRA fejlesztette ki. Az utóbbi az Automechanika vásáron mutatta be új berendezését.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...