Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. július | Olvasson bele!

Görgős fékerőmérő kalibrálás



A görgős fékerőmérő pad erőmérő rendszerének kalibrálása a napjainkban általánosan használt módszerrel, emelőkarral, tömegterheléssel meglehetősen hosszadalmas eljárás. Kényszerhelyzet szülte napjaink Németországában, hogy ezt az időt a kalibráló cégek rövidíteni igyekeznek. A jelenlegi siettetés oka az, hogy Németországban új kalibrálási előírás lépett életbe, a fékpadkalibrálás szigorodott (Richtlinien 115 2016), több számukra új tétellel egészült ki. A fékpadoknak 2020. január elsejéig e szerint kell kalibráltnak lenniük. A munka nagyon feltorlódott és előreláthatóan a jelenlegi kapacitással nem is teljesíthető. 

Az eddigi és többnyire ma is használt eljárás legalább 2 órát vesz igénybe, míg az új, ún. dinamikus kalibrálási eljárás mindössze 20 percig tart. Az új eljárást és kalibráló eszközt több kalibráló cég, például a GTÜ és a DEKRA fejlesztette ki. Az utóbbi az Automechanika vásáron mutatta be új berendezését. 



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés