CR-Injektor alátét
Az alátétek között mindegyik, ahová rendeltetett, nélkülözhetetlen fontosságú. Ha sorrendet kellene felállítani, a common rail injektor alátét, a tűzgyűrű lehetne a király. Dízeleseknek nem kell elmondani, miért, az autószerelők pedig legyenek szívesek, aki nem tudja, megtanulni.
Nézzük a lényeget!
Az injektorcsúcs besüllyedésének mértéke a dugattyúban kialakított égéstérbe, a dugattyúkamrába a jó működés, indíthatóság alapfeltétele. Tehát a dugattyú felsőholtponti helyzetében a csúcs, a furatok helyzete a meghatározó. Itt tizedmilliméterek is számítanak. (Mostanában derül a szakma azon a kontáron, aki biztos, ami biztos, 2–3 tűzgyűrűt tett az injektor alá. Volt, ahová 3-at tett, volt, ahová ettőt…
Nem indult a motor, és a diagnoszta mindenre gondolt, csak erre nem. (Az esetet Ruzsa János írta le az Autófókuszban.)
A másik dolog, amire ügyelni kell, a tűzgyűrű ülékének állapota. A szakmában elterjedt, hogy maróval dolgozzuk meg. Ha csak a lerakódást szedik le, azt is nagyon óvatosan, de anyagot ne vegyünk le belőle.
A harmadik dolog, hogy meglegyen a kellő injektor leszorító erő.
És végül a gyári méretű, anyagú, geometriai kialakítású tűzgyűrűt használjuk. Bontás után mindig újat tegyünk bele! Az alábbi Elring-táblázatot szívesen adjuk közre, ha szükséges használják, de a lényeg, hogy ne feledjék a tűzgyűrű „királyságát”!