ZAJOK ÉS VIBRÁCIÓK DIAGNOSZTIZÁLÁSA PICOSCOPE-PAL

Az autógyártók sokat dolgoznak, hogy az újabb modellekben egyre kevesebb zaj és vibráció érje a járműben tartózkodókat, így a mai, csendesebb autóknál egy-egy zajos hiba feltűnőbb lehet. Előfordul, hogy a probléma csak nagyobb sebességnél vagy sporadikusan jelentkezik, így a statikus ellenőrzés eredménytelen és értelmetlen. A Pico ezekre az esetekre fejlesztette ki az NVH*-szettet, melynek működése könnyen megérthető egy esettanulmányon keresztül.
Az alany egy VW Golf V 2.0 TDI volt, amiben jellemzően 107 és 117 km/h sebességnél elviselhetetlen vibrációt tapasztaltak. A kerekeket kiegyensúlyozták, így nem maradt más hátra, mint tovább kutakodni. A Pico NVH-szettben található egy mágnessel ellátott gyorsulásszenzor, amit a vezető üléssín-lefogató csavarhoz érdemes rögzíteni a mérés során. A hallható zajok diagnosztizálásához a szettben egy mikrofon is található.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...