Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. szeptember | Olvasson bele!

Audi TT Quattro CAN-BUS hiba

A PICO gazdag javítási esettanulmány könyvtárából (Waveform Library) választottunk egyet, amely természetesen a szkópos jelmegfigyelés nélkülözhetetlenségére hívja fel a figyelmet. Sokszor mondjuk, hogy a CAN-jelek elemzése, megfejtése nem az autószerelők dolga, de az, hogy a CAN-jel jelalakja „egészséges-e”, arra érdemes figyelmet fordítani.

Egy 2001-es Audi TT Quattro érkezett a műhelybe, azzal a problémával, hogy az ESP visszajelző lámpája menet közben kivillan. A sporadikus hiba okaként elsőre az ABS-vezérlő jött szóba, de a biztonság kedvéért végigfuttatott a szerviz egy diagnosztikát. A CAN-BUS üzenetekkel kapcsolatos hibakódokat tudtak kiolvasni a tárolóból, így ezen a vonalon indultak el a probléma orvoslására.

hirdetés



A hiba sporadikus jellege nem segítette a hibakutatást. Amikor világított az ESP lámpája, akkor az ➊ és a ➋ ábrán látható jeleket olvasták a Pico műszer segítségével. A CAN-üzenetek feszültségszintjei próbálták tartani a különbözetet, de jól látható módon elszálltak az értékeik. A vezetékek alapos megvizsgálása és az ellenállások ellenőrzése során nem találtak hibát. Mivel a hiba csak menet közben jött elő, ezért először az ABS-modul lekötésével próbálkoztak. A CAN-BUS jelek továbbra sem változtak. A következő lépés a hátsó differenciálmű Haldex moduljának leválasztása volt. Így már megfelelő CAN-jeleket láttak a szkópos vizsgálat során ➌. A régi modul cseréje megoldotta a problémát, a hiba többet nem jött elő.



Kapcsolódó dokumentum:


Audi_TT_Quattro_CAN-BUS_hiba


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés