Izzógyertya-vizsgálat Opel Z 1.7 DTR motorokon
Az izzógyertyák vizsgálata nem mindig egyszerű egy zsúfolt motortérben, főleg, ha közvetlenül a gyertyára szeretnénk csatlakoztatni a vizsgáló műszert. Ha lehetőségünk van rá, érdemes az izzógyertyák közös kábelkötegének egyik jól elérhető csatlakozóját megbontani.
Az Opel Corsa D-be szerelt Z 1.7 DTR motorokon a csatlakozón keresztüli és a közvetlen mérés is megvalósítható.
Ha a csatlakozón keresztül szeretnénk mérni, akkor a megfelelő érintkezés biztosításához érdemes készíteni egy kb. 10 cm hosszú, minimum Ø 1,5 mm-es kábelből és 2,8 mm-es saruból álló adaptert ➊.
A csatlakozót a kiegyenlítő tartály mögött találjuk ➋, ➌, ➍.
A csatlakozó széthúzása után ➎ a teszt könnyen elvégezhető. A pinkiosztás a ➏ ábrán látható.
Ha közvetlenül az izzógyertyán szeretnénk mérni, akkor először a motorbur- kolatot el kell távolítani ➐, ➑, majd az izzógyertya csatlakozóját le kell húzni ➒. Egy adapter segítségével csatlakoztassuk a mérőműszert a gyertyához, ezután a mérés elvégezhető.
Ha csere szükséges, akkor a GN 104 típusú, 0 100 226 497 számú izzógyertyát és ennek megfelelőit kell keresni. Ez a típus több Opel-modellben is megtalálható: Astra G + H 1,7 DTI/1,7 CDTI; Combo 1,7 DTI; Corsa C 1,7 DTI.