Opel Insignia
ELEKTRONIKUS SZABÁLYOZÁSÚ KLÍMABERENDEZÉS-HIBA
A 2012-es modelleknél hibák léphetnek fel a klímaberendezés hőmérséklet-szabályozásában: a jármű belterében a beállított hőmérsékletet a rendszer nem tartja, illetve nem állítja be. Az alábbi alvázszámú járművek érintettek: C1000001 .. C1067795.
A hiba elhárításához a jármű gyártója szoftverfrissítést bocsát rendelkezésre. A W0LGM6EL7C1067796 alvázszámtól kezdve a járműveket már gyárilag a frissített szoftverrel látták el.
A MOTOR TÚLMELEGSZIK / HIBÁS TERMOSZTÁT
A 2009–2010-ben gyártott, A16XER és A18XER motorkódú járműveknél a termosztát hibája miatt a motor túlmelegedhet. A viasztöltet a termosztátház mikrorepedésein át elszivároghat, és ezért nem nyit ki a termosztát. Rendkívüli esetben a motor károsodásához vezethet a hiba. A járműgyártó a W0LGM67C191102001 alvázszámtól kezdődően olyan termosztátot szerel gyárilag a járművekbe, amelynél ez a probléma már nem áll fenn.
A motor hőmérsékletével kapcsolatos panaszok esetén érdemes a termosztát ellenőrzésével kezdeni a hibafeltárást. Az érintett alvázszámtartományba eső járműveknél elővigyázatosságból akkor is érdemes kicserélni a termosztátot, ha a túlmelegedés nem jelentkezik.
MEGHIBÁSODOTT AZ ÜLÉSMAGASSÁGÁLLÍTÓ
A 2009-es modelleknél az állítóorsó blokkolása miatt előfordulhat, hogy nem állítható az ülés magassága. A magasságállító motor szorul az orsó és a műanyag megállító között. A problémára megoldást jelenthet egy kiegészítő alátét (1).
Az alátét beépítésének munkafolyamata:
– Szerelje ki az ülést.
– Lazítsa ki és távolítsa el a csavart (2).
– Használjon 6,4 x 18 x 1,6 méretű alátétet (1) (OE-szám: 11035613).
– Kenje be speciális zsírral (OE- szám: 13329237) .
– Helyezze be a csavart (2) és húzza meg 10 Nm nyomatékkal.
– Szerelje vissza az ülést.
A MOTORHIBÁT JELZŐ LÁMPA SZABADONFUTÁS KÖZBEN KIGYULLAD
A 2009–2011 között gyártott, A18XER motorkódú és 91000001 – B1198549 alvázszám közötti modellek esetén, ha egyszerre jelenik meg a hibatárolóban a P0300 és az U0100 hibakód, akkor nagy valószínűséggel a motorvezérlőben lévő szoftver hibás. A P0300 kód jelentése: egy vagy több henger hibás gyújtása. Az U0100 hibakód jelentése: nincs kommunikáció a motorvezérlővel „A”.
A vezérlőegység emellett a következő üzenetet mutatja a hibaprotokollban: a hibakódok 0%-os fojtószelepállásnál és 900 °C feletti katalizátor-hőmérséklet mellett jelentek meg. Megoldást jelenthet a motorvezérlőn elvégzett szoftverfrissítés.
GYENGÉN JÁRÓ MOTOR, TELJESÍTMÉNYVESZTESÉG, A MOTORHIBÁT JELZŐ LÁMPA KIGYULLAD
A 2009–2010 között gyártott, A20DT x kódú motorral szerelt modellek esetében a motor veszíthet a teljesítményé- ből és ezzel egyidejűleg kigyulladhat a motorhibát jelző lámpa is.
A motor vezérlőegységében tárolt hibakódok a következők:
– P2282: fals levegő jut be a fojtószelep és a szívószelep között
– P2458: részecskeszűrő regenerációs folyamat, hibás működés, időtartam
A hibát először a szorítóbilincs környékén érdemes keresni. Gyakori probléma, hogy a töltőlevegő cső lecsúszik a töltőlevegő hűtő csatlakozócsonkjáról. Előfordulhat, hogy a szorítóbilincs nem elég szoros. A probléma elhárítása érdekében meg kell tisztítani a csatlakozót és csavaros bilincset kell használni a cső rögzítéséhez. A járműgyártó is felismerte a problémát, ezért a WOLGT8E-M1A1109304 alvázszámtól kezdve már csavaros bilincseket használnak a gyártás során.
NEM KIELÉGÍTŐ MOTORTELJESÍTMÉNY, A VÉGSEBESSÉG NEM ÉRHETŐ EL
A 2011–2012 között gyártott, A28NER vagy A28NET kódú motorral és az AF40 kódú váltóművel szerelt járműveknél a motorvezérlő hibás szoftvere miatt előfordulhat, hogy a jármű végsebessége nem érhető el. Az ügyfél esetlegesen a motor teljesítményére is panaszkodhat. B1000001 alvázszámtól érintettek a járművek, melyeken szoftverfrissítést kell végrehajtani. A jármű gyártója is felismerte a prob- lémát, ezért 2012 februárjától az új modelleket már új szoftverrel látták el.