MINI R50/R53 HŰTŐVENTILÁTOR-MEGHIBÁSODÁS

A 2003 és 2007 között gyártott, 55–125 kW közötti teljesítményű Miniknél gyakran előfordul, hogy a hűtőventilátor nem megfelelően működik. A ventilátorral sorba kötött ellenállás hibája miatt az egyik, vagy mindkét fokozat megszűnhet. Az ellenállás a ventilátor burkolatára van szerelve ➊. A járműgyártó nem kínál külön ellenállást, csak az egész konzol cseréjét javasolja a ventilátorral együtt. Az utángyártók kínálatában megtalálható külön az ellenállás is ➋.



 ➋

A csere során győződjön meg a ventilátor helyes működéséről és a csapágyának megfelelő állapotáról. A szerelés során érdemes a ventilátort és a burkolatot egyben kiszerelni a helyéről.


OPEL ASTRA H: CSÖRGŐ MOTOR ÉS GYENGE TELJESÍTMÉNY

A 2004 és 2010 között gyártott, 1,4i (Z14XEP) és 1,2i (Z12XEP) motorral szerelt „H” Astráknál előfordulhat, hogy gyengül a motor, és a környezetéből csörgő hangokat hallani. Az alábbi hibakódok olvashatók ki a tárolóból:

P0300 – több hengerben is égéskimaradás

P0301/ P0302/ P0303/ P0304 – égéskimaradás az 1/2/3/4-es hengerben.

A probléma okai lehetnek a túl kis nyomatékkal meghúzott vezérműtengely-csapágyfedél csavarok, ezért érdemes ellenőrizni a meghúzási nyomatékokat, és szükség esetén korrigálni kell a gyártói előírások szerint. A művelet elvégzése után sárga jelölést kell tenni a vezérműlánc-fedél tetejére, így könnyen eldönthető, hogy az adott autó átesett-e már a vizsgálaton vagy még nem.


ZÁRLAT A SMART 451 (PURE ÉS PASSION MODELLEK) HŰTŐFOLYADÉK-KERINGÉS KAPCSOLÓJÁBAN

A 2010-től 2014-ig gyártott Smartokban elhelyeztek egy szelepet, ami a fűtőrendszer körét leválasztja a motor hűtőköréről a bemelegedési időszakban, hogy a motor a lehető leggyorsabban elérje az üzemi hőmérsékletét. Kopás miatt rövidzárlat keletkezhet a kapcsolószelep elektronikus körében. A gyártó már észlelte a problémát és egy visszahívási akció keretében kiiktatta a szelepet, viszont egy elektronikus problémával küzdő autónál érdemes megnézni, hogy az adott autó átesett-e a visszahívási akción.


OPEL MERIVA B P00B7 HIBAKÓDDAL

Az A14XEL/A14XER motorral szerelt, 2011–2012-ben gyártott B Meriváknál előfordulhat, hogy bizonyos üzem­állapotokban elkezd villogni a hűtőfolyadék-hőmérséklet figyelmeztető lámpája. Ezt a hűtőfolyadék-szivattyú nem elegendő folyadékszállítása okozza. Ajánlott a szivattyú cseréje az 55579016 számú módosított szivattyúra, mellyel ez a probléma nem áll fenn. 2013-tól a gyár is átállt a módosított alkatrészre, így a 2012 utáni modellek már nem érintettek.


OPEL ASTRA J: A HŰTŐFOLYADÉKSZINT-JELZŐ JELEZ

Ha egy 2010 és 2012 között gyártott „J” Astra túl alacsony hűtőfolyadékszintet jelez, de a rendszerben elegendő folyadék található, akkor az alábbi lépéseken érdemes végigmenni:

Ellenőrizze a hűtőfolyadékszintet és szükség esetén töltsön utána.

Ha a szintadó úszója a folyadék szintjén van, akkor valószínűleg a szenzor hibásodott meg.

Ha az úszó a folyadékszint alatt lebeg, akkor az egész kiegyenlítő tartályt cserélni kell.


OPEL VIVARO LÉGTÖMEGMÉRŐ HIBA TURBÓCSERE UTÁN

Az 1,9 DI / 1,9 DTI (motorkód: F9Q-760, F9Q-762) motorokkal szerelt, 2001 és 2007 között gyártott Opel Vivaróknál turbócsere után (akár 2–3 héttel) indítási nehézségekkel társulva megjelenik a P0100 hibakód, ami a légtömegmérő hibájára utal. Ez akkor történhet meg, ha a turbócsere alkalmával nem tisztítottuk ki megfelelően a rendszert, a turbófeltöltőből leváló fémdarabok megrongálják a hőfilmet, és tönkremegy a légtömegmérő.

Ezért is fontos, hogy minden turbófeltöltő-meghibásodás után jól takarítsuk ki a szívórendszert, szükség esetén a töltőlevegő-visszahűtőt is cseréljük ki.