Lancia Delta ABS-jeladó jelhiba
Az előzmény: az autón kerékcsapágyat cseréltünk, mert 130 km/h sebesség felett kivillant az ABS ellenőrző lámpája. Diagnosztika szerint bal első kerék fordulatszámhibát írt, felcserélve a két első jeladót a hiba megmaradt bal elöl, ezért cseréltünk csapágyat. A következmény meglepetésünkre az lett, hogy a hiba már 40 km/h óra felett előjött, majd eltűnt, gyakoribb lett. Vajon az új csapágy is hibás?
A javítás: hosszas variálás után leszereltük a tengelycsonkot, és kiderült, hogy a csapágyat biztosító zegert úgy kell elfordítani, hogy a jeladó alatt ne legyen zeger, mint ahogy azt képeink mutatják. Az oszcilloszkóp képén látható, hogy a négyszög jelsor nem teljesen szabályos, a jel néhol „fennmarad”.
Remélem, mindenkinek hasznára válik!