Hella Tech World
Kia Rio ingadozó motorfordulatszám
Ha egy 2000–2004 között gyártott Kia Rio modell érkezik a szervizbe és a tulajdonos ingadozó motorfordulatszámra panaszkodik, és a motor MIL-lámpája világít, akkor a hiba nagy valószínűséggel a fojtószelep pozícióját mérő potméter jelével kapcsolatos.
Először érdemes a csatlakozó pinjeit és a vezetéket ellenőrizni és megtisztítani, majd a potenciométer pinjeit kimérni:
– a föld pinjén 0 V,
– a táp pinjén 5 V,
– a szenzorjel pinjén a fojtószelep pozíciójától függő feszültségjelnek kell megjelennie.
Ha a szenzor hibáját észleljük, akkor azt cseréljük ki.
Nehezen járó motor az MZR-CD motorkódú Mazda 3-ban (RF-Turbo)
Ha egy MZR-CD kódú motorral szerelt Mazda 3-at hoznak a szervizbe motorjárási problémákkal, akkor a hiba forrása egy hibás tüzelőanyagnyomás-szabályzó mágnesszelep lehet. Az alábbi jelenségeket tapasztalhatja a tulajdonos a mágnesszelep meghibásodása miatt:
– gyakran leáll a motor,
– érzékelhető teljesítménycsökkenést tapasztal a járművezető,
– gyenge hidegindítási teljesítmény,
– nem megfelelő dinamika.
Bizonyos esetekben a motor MIL-lámpája is világít, és a P0089 hibakód olvasható ki a tárolóból. Érdemes ellenőrizni a tüzelőanyag-rendszer tömítettségét, valamint a tüzelőanyag-szűrő vizsgálata és szükség esetén cseréje is ajánlott.
A nyomásszabályzó mágnesszelep közvetlen vizsgálata is lehetséges a csatlakozó széthúzása után ellenállásmérő módszerrel.
Motorhibajelző MIL-lámpa világít a 2006–2010 között gyártott Suzuki Swiftben
Ha 2006 és 2010 között gyártott Suzuki Swiftet hoznak a műhelybe világító motorhiba MIL-lámpával, és P0400 hibakódot olvasunk ki a tárolójából (Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction), akkor nagy valószínűséggel az EGR-szelep okozza a problémát. A szennyeződések miatt nagyon lecsökken a gázáram, illetve leragadhat a szelep, ilyen esetben a következőképpen járjon el:
– szerelje ki az EGR-szelepet és tisztítsa meg a szennyeződésektől,
– ha nagy mennyiségű szennyeződést talált rajta, akkor a kipufogócsonkot is szerelje le és tisztítsa ki,
– a tisztítás után szerelje vissza az alkatrészeket új tömítésekkel,
– végezzen egy rendszervizsgálatot,
– törölje a hibatárolót!
Ford Mondeo: a töltésvisszajelző járó motornál világít
A Ford Mondeo 1,8 TD 93.01-99.01. töltésvisszajelző folyamatosan világít járó motornál. Ha az 1993-tól 1999-ig gyártott, 1,8 liter lökettérfogatú turbódízel motorral szerelt Ford Mondeo töltésvisszajelző hibalámpája folyamatosan világít járó motornál, akkor a hiba oka lehet az olajjal szennyezett generátor. Ha a turbófeltöltőhöz vezető tömlőből olaj szivárog, akkor az a generátorba folyhat és tönkreteheti azt. A hiba elhárításához nem elég a generátort cserélni, meg kell találni a szivárgás forrását, és a hibás olajvezetéket is cserélni kell. A javítás menete:
– vegye le a töltőlevegő-hűtőt,
– a hűtő levétele után láthatóvá válik a turbófeltöltőhöz vezető tömlő, bizonyosodjon meg a szivárgás forrásáról,
– szerelje ki a tömlőt,
– tisztítsa meg a turbófeltöltő és az olajszűrő ház tömítőfelületeit és győződjön meg sértetlenségükről,
– szerelje be az új tömlőt, használjon új tömítéseket,
– cserélje ki a generátort,
– szerelje vissza a töltőlevegő-hűtőt,
– végezzen szivárgásvizsgálatot.
Megjegyzés: ha a turbófeltöltő vagy a szűrőház tömítőfelületein sérülést talál, javítsa ki a hibákat vagy cserélje ki a sérült alkatrészeket.