Miért vegyük igénybe a Delphi Diesel Center szolgáltatásait?
A Delphi Diesel Center hálózata kiemelkedő felszereltséggel bíró szakműhelyekből és kiválóan képzett szakemberekből áll, akik a legkorszerűbb dízelbefecskendezési technológiák diagnosztikai, tesztelési és javítási szolgáltatásait kínálják. Valamennyi általuk elvégzett munka megfelel az OE minősítési szabványainak. Kizárólag az arra jogosult Delphi Diesel Centerek rendelkeznek mindazon szükséges berendezéssel és szakértelemmel, hogy a javítást követően az injektor számára új kódot generáljanak. Mások egyszerűen a régi kódot használják fel újra, annak ellenére, hogy a javított injektor jellemzői jelentősen módosultak. Így fennáll a lehetősége annak, hogy az ügyfél egy újra és újra megjelenő hibával tér vissza.
A Delphi-hálózatba belépő szervizek számára lehetőség nyílik a Delphi képzéseiben részesülni, az eredeti termékekhez/alkatrészekhez, a Hartridge és Delphi tesztberendezéshez hozzájutni, valamint a Delphi szerelői forróvonal és a vevőszolgálat szerelőinek támogatását igényelni. A csatlakozó szervizek szintén részesülnek és előnyt élveznek a Delphi márka, köztük a jelzések, a marketinganyagok és a szakirodalom biztosításából. Egyszóval, a szervizek számára biztosítjuk mindazon alkatrészeket, szolgáltatásokat és szerszámokat, amelyek együttesen a Delphi hálózatába való tartozást jelentik.
Például valamennyi C2i és C3i injektor kap egy eredeti kódot, amely informálja az elektronikus motorvezérlő egységet (ECU) az injektor működési profiljáról. Működés közben az injektor profilja a használatnak megfelelően változik, így az ECU minimum meghajtási impulzus (MDP – Minimum Drive Pulse) frissítést hajt végre, hogy az injektor a működési tűréshatáron belül maradjon. Amennyiben az injektor működése nagymértékben eltér a bekódolt működési profiltól, a motorvezérlő hibakódot küld és aktiválja a Check Engine lámpát.
Egy javított injektor új kódot igényel. Egy jogosultsággal nem rendelkező szerelő képtelen új kódot generálni, így a régi kódot kénytelen újra felhasználni. A régi kód ugyanakkor többé már nem megfelelő és pontos, hisz a javított injektor profilja megváltozott. Ha a szerelő ismételten a régi kódot alkalmazza, az elektronikus motorvezérlő átállítja a régi kód paramétereit, amely így már nem jelzi az injektor aktuális profilját.
Ez azt eredményezi, hogy az ECU nem képes oly minimum meghajtási impulzusszélességet biztosítani, amely megfelelően korrigálja az injektor működését. Általános téveszme, hogy az ECU képes a javított injektor profiljához alkalmazkodni. Ez nem igaz. Az ECU továbbra is csak a régi kódon alapuló minimum meghajtási impulzushoz történő illeszkedést vezérli.
A Delphi Diesel Center szerelőitől elvárt, hogy szakképzett Delphi instruktorok és oktatók által tartott képzéseken vegyenek részt. Az oktatások a diagnosztika és a termékjavítás valamennyi folyamatát lefedik. Jelenleg hat ilyen Delphi képző központ működik Európában.