EPS 625 vizsgálópad hagyományos rendszerekhez

A Bosch ismét újdonsággal jelentkezik a dízeltechnika vizsgálati lehetőségei terén. Az új EPS 625 kifejezetten hagyományos rendszerekhez került kifejlesztésre és piacra dobásra úgy, hogy a lehető legalacsonyabb befektetés mellett tegye lehetővé a javítóipar számára egy eddig és ezután is megbízhatóan jól jövedelmező piaci szegmens kiszolgálását.

A dízelmotor az elmúlt évtizedben igencsak kedveltté vált, az új forgalomba helyezések terén több európai országban messze a leggyakoribb meghajtóegység-típus. Ezzel persze megnőtt az igény a hatékony dízelrészegység-vizsgálatokra és -javításokra is. E trendnek megfelelően mutatta be a Bosch két évvel ezelőtt az EPS 708 vizsgálópadot, mely célzottan a common rail (CR) komponensek méréséhez ad alapot, ezzel egy erősen növekvő piac lefedését biztosítva.


Az új EPS 625 viszonylag alacsony ráfordítással számos lehetőséget kínál a javítóműhelyek számára a hagyományos dízel-befecskendezőrendszerek vizsgálatához

Kombinációs lehetőségek

Bár a common rail ez elmúlt időszakban egyértelműen a dízelbefecskendezési technológia alapjává vált, a meglevő járműállomány igen jelentős része használ hagyományos befecskendező-rendszereket, mint pl. soros vagy forgóelosztós adagolókat. Speciálisan az ilyen rendszerek vizsgálatához fejlesztette ki a Bosch az EPS 625 adagoló próbapadot. Az újdonság kiegészíti a már meglevő Bosch dízelvizsgálati technológiákat és számos előnyös tulajdonságot kínál a javítóműhelyek számára. Lehetőséget ad például bővítésre a már meglevő EPS 815 vizsgálópadunk mellé, ahol is csökkenthetjük az átszerelési időt vagy dolgozhatunk párhuzamosan új és hagyományos rendszerek vizsgálatával. Az EPS 625 és az EPS 708 kombinációjával a műhelynek lehetősége van a VP29/30/44 és UI/UIP rendszerek esetében az EPS 815 vizsgálati funkcióit kiváltani, lényegesen alacsonyabb ráfordítási költség mellett. Az EPS 625-tel a VE és PE adagolók garanciális elbírálása is lehetséges.


Az EPS 815 univerzális vizsgálópad lehető- vé teszi a teljes dízeltechnika vizsgálatát

Szériafelszereltség

Az EPS 625 rendelkezésre áll 220 vagy 415 voltos változatban is, és a számtalan opcionális felszerelésnek köszönhetően a javítóműhely pontos igényeihez igazítható. Alapkivitelben egy 18 kW-os meghajtómotor segíti a munkát, melynek fordulatszáma fokozatmentesen állítható 0 és 4000/min között. A hidraulikus rendszer 50 literes vizsgálóolaj-tartállyal és egy olyan szivattyúval van ellátva, mely percenként 16 l olajat tud 40 baros nyomáson szállítani. Mérőrendszerként egy menzúrás rendszert (MGT) találunk, 12 db 44 ml-es és 12 db 260 ml-es mérőüveggel. Az EPS 625 alapváltozata egy jól áttekinthető HMI (Human Machine Interface) tájékoztató-kijelző egységet tartalmaz, mely egyrészt minden fontos információt megmutat (fordulatszám, forgási irány, löketszám és hőmérséklet), másrészt számos fóliabillentyűvel rendelkezik a készülék vezérléséhez és a szükséges adatok megadásához.


Az EPS 200 segítségével vizsgálni tudjuk a porlasztótartó-kombinációkat, illetve az UI- és CR-injektorokat

Opciós lehetőségek

Kívánság szerint az EPS 625-öt saját kenőanyag-ellátással is rendelhetjük, melynek nyomása 0 és 6 bar között fokozatmentesen állítható. Rendelhető továbbá a készülékből PC-változat is, melynek előnye, hogy az ESI[tronic] W adatbázisában szereplő értékeket is használni, illetve a megállapított mérési eredményeket dokumentálni tudjuk. Az EPS 625 PC kezelőszoftvere megegyezik az EPS 815-ével. Ezen kívül a legkülönbözőbb adagolótípusok méréséhez szükséges kiegészítők igen széles választéka is rendelkezésre áll. Azok a műhelyek, melyek a már meglevő EPS 815-höz számos ilyet már beszereztek, ezeket korlátozás nélkül tudják az EPS 625-ön is használni.