3D technológia az alkatrészeladásban?

Mindannyian ismerjük, vannak azok a helyzetek, amikor a cserés alkatrészt vinni kell a boltba, mert hiába a gyártói katalógus, a “tutinál tutibb” alkatrészről is sokszor kiderül, hogy egy apró tokozási eltérés miatt nem beépíthető. Erre próbál “gombot varrni” a brit Partful alkatrészadatbázisának 3D megtekinthetőségével.

“Amikor az ügyfeleknek alkatrészeket kell cserélniük nem kelljen átugraniuk karikákat, mint a cirkuszban” – mondja Sam Burgess, a Partful vezérigazgatója. Egy katalógusnak egyszerűnek kell lennie a szükséges alkatrész megtalálásához és megvásárlásához néhány kattintással. Hasonlóan ahhoz, mintha bármilyen terméket vásárolnánk az eBayen, vagy az Amazonon.

Sajnos ez azonban nem jellemző. Az ügyfeleknek ki kell találniuk, hogy melyik alkatrészre van szükségük, majd a megrendelés leadása előtt meg kell találniuk a termék/cikkszámát. Ezt tovább bonyolítja egy új termékmodellek megjelenése, ami arra készteti a gyártókat, hogy új katalógusokat tegyenek közzé – és a vevőre hárul a felelősség, hogy a legfrissebb dokumentációt nézze meg.

A digitális platformok azonban most megváltoztathatják ezt a helyzetet. Lehetővé teszik a gyártók számára, hogy jobb támogatást nyújtsanak az ügyfeleknek azáltal, hogy megkönnyítik az alkatrészek megtalálását és vásárlását. A 3D technológia beépítésével vonzóbb és interaktívabb élményt nyújthatnak az ügyfeleknek. Termékeik virtuális változata lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy szétszedjék a termékeket, és megtekintsék az egyes alkatrészekre vonatkozó információkat, például a nevet, a leírást és a rendelési számot.

A digitális technológia azonban nem csak a végfelhasználók értékesítés utáni vásárlási útját javítja. Segít az egyes termékekhez egy digitális szál kidolgozásában is, amelyet a különböző részlegek használhatnak az életciklus különböző pontjain. Például a mérnökök által a tervezési fázisban használt CAD-fájlok mostantól összehozhatók az értékesítési anyagjegyzék adataival, hogy gyorsan létrehozhassák a fent említett 3D-s modelleket. A terméktervező csapatok származtatott adatokból nyomon követhetik, hogy következtethessenek az alkatrészek várható életciklusára - láthatják, hogy bizonyos alkatrészek rendszeresen meghibásodnak, majd felmérhetik, hogy a jövőbeni termékmodellek módosításai javíthatják-e a teljesítményt.

Azok a gyártók, akik ezt az adatvezérelt megközelítést alkalmazzák, hogy gördülékenyebb vásárlási utat biztosítsanak az ügyfelek számára, a várakozások szerint bevételeik pozitív növekedésére számíthatnak a piacon. Általában, ha egy ügyfél frusztrációt tapasztal egy alkatrész közvetlen beszerzésekor, valószínűleg tovább megy, a kutatások azt mutatják, hogy a potenciális alkatrészeladások több mint kétharmadát (67 százalékát!) a forgalmazók évente elveszítik az e-kereskedelmi oldalak, például az eBay vagy az Amazon, vagy a keresőmotorok, például a Google miatt.

De a simább és ragadósabb márkaélmény megteremtésével a gyártók ledolgozhatnak ebből a hátrányból azáltal, hogy élvezetesebbé teszik a teljes vásárlási folyamatot, a vizuális élményeken keresztül erős kapcsolatokat építhetnek ki ügyfeleikkel, akik nagyobb valószínűséggel lépnek újra és újra kapcsolatba a márkával, és további vásárlásokat bonyolítanak majd.

a 3D keresőt a Partful weboldalán az alábbi linken próbálhatjuk ki: https://partful.io/3d-automation

Forrás: theengineer.co.uk, partful.io