Benzinbefecskendezés versenycélokra

A Bosch Motorsport vezetője, Klaus Böttcher a közelmúltban mutatta be a versenyautók részére továbbfejlesztett közvetlen benzinbefecskendező rendszert. A Bosch Motorsport a mérnöki szolgáltatásokra specializálódott Bosch Engineering GmbH vállalatrésze.

A versenysport céljára készült, a széria közvetlen benzinbefecskendező rendszerre épülő technikát először az Audi használta elsőként 2001-ben, a Le Mans-i 24 óráson. A mai továbbfejlesztés érinti az egész befecskendező-rendszert, melynek részegységei az MS 5 verseny-ECU, a HPI 5 „nagynyomású végfok boksz”, a HDEV 5 befecskendezőszelepek, a HDP 5 nagynyomású benzinszivattyú a mennyiségszabályozó szeleppel. A befecskendezőszelep maximálisan 7 lyukú lehet, a sugárképet a mindenkori égéstéralakhoz illesztik. A nagynyomású szivattyút a vezértengelyen lévő bütyök hajtja, a bütyökalakot is a motorhoz kell illeszteni. A rendszernyomás (railnyomás) ma 200 bar, de ezt a jövő évben tovább fogják növelni. A befecskendezőszelep nyitásvezérlő HPI 5 nagyfeszültségű és nagyáramú tűmozgatása mind a három mozgatási fázisban szabadon programozható. A HPI 5 vezérli, szabályozza a nagynyomású szivattyú szállítását is a mindenkori motorigényhez illesztetten.

A Bosch Motorsportnál hangsúlyozzák, hogy minden alkalmazás egyedi illesztéseket kíván mind hardver, mind szoftver oldalon, mely ügyféligényeket mérnökeik maximálisan ki tudnak elégíteni.

(NszI)