Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

Állandó hálózati feszültség motorindításnál

Egyre több autó van manapság start-stop funkcióval ellátva. A normál indítási folyamat egy jelenségét azonban el kell kerülni: mivel az önindítónak nagy teljesítményre van szüksége, indításkor a fedélzeti hálózatban a feszültség a szokásos 12 voltról 6 voltra csökkenhet.

hirdetés

Annak érdekében, hogy az önindító minél több áramot kapjon, a rádió és a szellőzés rövid időre kikapcsol, és a világítás tompább lesz. Ha ez minden egyes közlekedési lámpánál így lenne, kevesen használnák a start-stop funkciót. A feszültségcsökkenést a Continental egyenáramú átalakítója (DC/DC konverter) akadályozza meg. Ha a hálózati feszültség csökkenéssel fenyeget, az átalakító a feszültséget stabilan 12 voltra növeli. Az átalakító két teljesítményosztályban kapható (200 és 400 watt). A fejlesztéskor a Continental kiemelten figyelt a kompakt méretre, hogy a jelenlegi autótípusokba könnyen integrálni lehessen. Az átalakító nagy hatásfokkal működik, ennek előnye a csekély hőtermelés. Annak érdekében, hogy kivédjék a gyors ütemezésű elektronikus váltások és az egyenáram-átalakításkor fellépő elektromágneses kisugárzásokat, az átalakító háza fémből készült. Ez védi a közelében lévő egyéb elektronikai berendezéseket, ami azért nagyon fontos, mivel a konvertert általában a műszerfalba építik be, ahol más elektronikus rendszerek is működnek.


Kapcsolódó dokumentum:


08


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés