Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. december | Olvasson bele!

A PSA Peugeot Citroën elektromos autó fejlesztései

A PSA Peugeot Citroën felgyorsítja az elektromos hajtásra irányuló fejlesztési projektjeit. Célja, hogy 2010 végéig megjelenjen a Peugeot első elektromos autója.

hirdetés

Ennek érdekében 2009. március 2-án új együttműködési megállapodást írt alá a Mitsubishivel. A két gyártó közösen vállalkozik a Mitsubishi Motors Corporation i MiEV modelljére alapozott elektromos autó kifejlesztésére az európai piac számára. Az autót Peugeot márkanév alatt értékesítik majd, párhuzamosan az i MiEV európai változatával, melyet a Mitsubishi forgalmaz. A Citroën is innovatív elektromosautó-koncepciókon dolgozik, amit jól szemléltet az elektromos C-Cactus tanulmányautó. Korábban, 2008 márciusában a PSA Peugeot Citroën úgy döntött, hogy partnerével, a Venturi céggel közösen vesz részt a Francia Posta által 500 darab, speciális üzemű elektromos gépjárművekre kiírt pályázatában. A felkínált modell egy elektromos Citroën Berlingo First, amelynek értékelését jelenleg végzi a posta. A vállalatcsoport továbbá együttműködésről szóló megállapodást írt alá 2008 októberében az EDF-fel akkumulátor-technológiákra, töltési rendszerekre, gépjármű-infrastruktúra interfészekre, valamint az ezekhez társuló gazdasági modellek meghatározására. Emellett a csoport kutatásait egy sokrétű, ún. plug-in jellegű hibrid elektromos gépjármű kifejlesztésére összpontosítja. Egy olyan elektromos autóról van szó, melynél az akkumulátorok egy részét egy kis fogyasztású, kis hengerűrtartalmú belső égésű motorral helyettesítik. Az elektromos hatótávolság nagyságrendileg 50 km, ami hozzávetőleg megfelel a napi használatnak, töltési lehetőséggel a megállások idején (a munkahelyen, otthon, parkolókban, bevásárlóközpontokban). Ez a plug-in jellegű hibrid autó egyedülállóan sokrétű felhasználást tesz lehetővé, hiszen nagyobb távolságok megtételekor a kiegészítő belső égésű motor dolgozik. A konstrukció előnye, hogy nem pusztán kiküszöböli a tisztán elektromos autók hatótávolságából eredő problémákat, hanem megoldást jelenthet az akkumulátortöltés idejének csökkentésére és a kezdetleges töltőállomás-hálózat bővítésére is.


Kapcsolódó dokumentum:


06


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés