Chatbotok-mesterséges intelligencia egy ügyfélszolgálat munkájában

A chatbot egy számítógépes szoftver, amit a legtöbb esetben mesterséges intelligencia (AI) vezérel és az azonnali üzenetküldés általi kommunikációt szimulálja az ügyfelek és a vállalkozások között. A chatbotok manapság már megtalálhatóak a vállalkozások weboldalain, számtalan mobil alkalmazásban és a közösségi média üzenetküldő alkalmazásaiban is. A chatbotok alapjául szolgáló technológia a fejlett mesterséges intelligencia (AI) gépi tanulási képességének köszönhetően jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány évben. Napjainkban a chatbotok már megkerülhetetlen elemei a céges ügyfélszolgálatoknak.,
Miért fontosak a chatbotok az ügyfélszolgálatok működésében?
A mesterséges intelligencia (AI) elmúlt években tapasztalt felgyorsult fejlődésének hála a chatbotok egyre kifinomultabbá és sokoldalúvá váltak. Egyre valósághűbben szimulálják az emberi beszélgetést elsősorban írásban, de egyre inkább szóban is; ezáltal létrehozva a közvetlen kapcsolatot a fogyasztók és egy adott vállalkozás között, lehetővé téve a különböző ügyfélproblémák megoldását és a felmerülő kérdések megválaszolását.
A chatbotoknak nem az a célja, hogy megtévesszék és meggyőzzék az ügyfeleket arról: egy valós személlyel kommunikálnak. Általában egyértelműen jelzik a weboldalakon az ügyfelek részére, hogy először chatbottal kommunikálnak; azonban létrehoznak egy természetes beszélgetési ritmust, ami hatékonyan vezeti el a látogatókat a konkrét probléma megoldásáig. A leggyakrabban előforduló és alapvető ügyfél megkeresésekre sokkal gyorsabban tudnak választ adni, mint egy „élő” személy telefonon vagy e-mailen keresztül.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Renault Trucks Optifleet - Új "Health" és "Safety" modulokkal
A Renault Trucks Optifleet flottakezelési megoldásának segítségével a fuvarozó cégek az üzemeltetési költségek csökkentésével és az ügyfelek elégedettség&e...
Rendelet
A Kormány 577/2022. (XII. 23.) Korm. rendelete a közlekedési hatósági jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú jogszabályok eltérő alkalmazásáról.