Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. június | Olvasson bele!

Chatbotok-mesterséges intelligencia egy ügyfélszolgálat munkájában



A chatbot egy számítógépes szoftver, amit a legtöbb esetben mesterséges intelligencia (AI) vezérel és az azonnali üzenetküldés általi kommunikációt szimulálja az ügyfelek és a vállalkozások között. A chatbotok manapság már megtalálhatóak a vállalkozások weboldalain, számtalan mobil alkalmazásban és a közösségi média üzenetküldő alkalmazásaiban is. A chatbotok alapjául szolgáló technológia a fejlett mesterséges intelligencia (AI) gépi tanulási képességének köszönhetően jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány évben. Napjainkban a chatbotok már megkerülhetetlen elemei a céges ügyfélszolgálatoknak.,

Miért fontosak a chatbotok az ügyfélszolgálatok működésében?

A mesterséges intelligencia (AI) elmúlt években tapasztalt felgyorsult fejlődésének hála a chatbotok egyre kifinomultabbá és sokoldalúvá váltak. Egyre valósághűbben szimulálják az emberi beszélgetést elsősorban írásban, de egyre inkább szóban is; ezáltal létrehozva a közvetlen kapcsolatot a fogyasztók és egy adott vállalkozás között, lehetővé téve a különböző ügyfélproblémák megoldását és a felmerülő kérdések megválaszolását.

A chatbotoknak nem az a célja, hogy megtévesszék és meggyőzzék az ügyfeleket arról: egy valós személlyel kommunikálnak. Általában egyértelműen jelzik a weboldalakon az ügyfelek részére, hogy először chatbottal kommunikálnak; azonban létrehoznak egy természetes beszélgetési ritmust, ami hatékonyan vezeti el a látogatókat a konkrét probléma megoldásáig. A leggyakrabban előforduló és alapvető ügyfél megkeresésekre sokkal gyorsabban tudnak választ adni, mint egy „élő” személy telefonon vagy e-mailen keresztül.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés