Újautó-értékesítés
Júliusban 15 284 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 27%-kal többet, mint egy évvel korábban, így az év első hét hónapjában 89 830 új gépkocsit adtak el, ami 9%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest.
A tisztán elektromos gépkocsik forgalomba helyezése kis mennyiség mellett növekszik, a felvevőpiac egyelőre korlátozott, és alatta marad az év eleji várakozásoknak. Ugyan a töltőhálózat fejlődik, sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de ezen autók beszerzési ára továbbra is igen nagy. A kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, július végéig mintegy 7000 igénylés érkezett, ami meghaladja a várakozásokat.
Júliusban 2283 új kishaszongépjármű került forgalomba, 23%-kal több, mint tavaly júliusban. Az első hét hónapban 22%-kal nőtt az új kishaszongépjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 15 185 járművet helyeztek forgalomba.
Júliusban 237 új nagyhaszongépjármű került forgalomba, 50%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban, az idei első hét hónapban pedig 3716, ami 4%-os csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
Az új autóbuszok eladása júliusban 87%-kal marad el az előző év azonos időszakától, 5 új autóbuszt helyeztek forgalomba júliusban, az első hét hónapban pedig 348-at, ami 12%-kal marad el a bázisidőszaktól. Júliusban 504 új motorkerékpár került forgalomba, 62%-kal több az egy évvel korábbinál, az első hét hónapban 2903 új motorkerékpárt adtak el, ami 39%-os növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az MGE szerint a motorkerékpárok piacán bizakodásra ad okot a bázissal szembeni jelenős növekedési trend, ugyanakkor továbbra is úgy látják, hogy létfontosságú lenne a robogóazonosítás megoldása.
A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi-márkák közül a legtöbbet, 15 642 darabot a Suzukiból adták el 2019 első hét hónapjában a magyar piacon, a márka piaci részesedése 17,41% volt. Fordból 8019, Skodából 7549, Opelből 7125, Toyotából 6057 darab kelt el. Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 15,52%-os piaci részesedéssel. A második, a harmadik és a negyedik helyen pedig változatlanul a Ford, a Skoda, illetve az Opel állt.
Ha csak az idei júliusi adatokat tekintjük, akkor az első helyen így is a Suzuki áll 3944 értékesített autóval. A második az Opel volt 1108, a harmadik a Toyota 1076, a negyedik a Skoda 1061 értékesítési darabszámmal. A Volkswagen 1051 eladott személyautóval az ötödik helyet szerezte meg az előző hónapban. A január–júliusi időszakban a kishaszongépjármű-márkák közül a legtöbbet a Fordból adták el a magyar piacon, összesen 4756 darabot, a márka piaci részesedése 31,32% volt.