Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. július | Olvasson bele!

A VW az e-mobilitás jövőjét az ID.3-ban látja

Az ID.3 az első teljesen új tervezésű elektromos szériaautó a Volkswagentől. Hírügynökségi jelentésekből ismert, hogy a Volkswagen következetesen az akkumulátoros elektromos meghajtásra fókuszál. E célból csupán a Volkswagen márka 2019-2023 között kereken 9 milliárd eurót fektet be csak az elektromobilitásba. Ennek eredményeként pedig az előttünk álló 10 évben több mint 10 millió e-autót fog gyártani.

A Volkswagen minden egyes e-modelljét gazdaságossági elemzés, profitanalízis alá vetik, és azoknak nyereségesnek kell lenniük, de az nem meglepő, mint az a médiajelentésekben olvasható, hogy az első járművek még veszteségesen kelnek majd el.

Az ID.3 elektromos jármű azonnal megrendelhető az interneten, és a jövő év közepétől vezethető is. 

Az ID.3 járműből 2020-tól kb. csak 100 000 db. készül Zwickauban a csoport közleménye szerint. A tervezett sorozat alapját a moduláris elektromos platform MEB (Modulare E-Antriebs-Baukasten) képezi, amelytől a Volkswagen „hatalmas méretgazdaságosságot” remél, ezáltal az „e-autó réspiaci termékből tömegjelenséggé alakítható". A piaci elfogadás növeléséhez egyrészt európai szinten egy jól kiépített töltőhálózati infrastruktúrát kell kiépíteni. Ehhez a Volkswagen többek között az Ionity céggel működik együtt, hogy 2020-ig az autópálya-tengelyek mentén 120 km-enként átlagosan 6 töltőoszlop legyen telepítve. A januárban alapított Elli (Electric Life) leányvállalattal pedig a magán- és céges ügyfeleknek szólóan egy egész portfóliót fejlesztenek, amely áramtarifákat és házi fali töltődobozokat, IT-alapú energiagazdálkodást, valamint megfelelő tanácsadási és telepítési szolgáltatásokat tartalmaz. Másrészt viszont főleg a menettávnak kell meggyőzőnek lennie.

Az ID.3 550 km-re jut el a 77 kWh-os akkumulátorral

hirdetés

Így a fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek a maximális 550 km-re, az akkumulátor-kapacitástól függően, amelyet a Volkswagen nettó kapacitásként ad meg, a WLTP alapján elérhető. Ehhez azonban a legnagyobb, (nettó) 77 kWh-s hajtóakkumulátor szükséges. Első alkalommal a Volkswagen az akkumulátoros elektromos meghajtású kompakt autót főként az 58 kWh-s akkumulátorral kínálja majd, amely a VW szerint 300-420 km-re elegendő, és ezzel az általános vezetési és utazási szokások 80%-át lefedi. Az ID.3 jármű révén a Volkswagen az elektromos mobilitásához kedvező (29 990 eurótól) hozzáférést biztosít 45 kWh-s erősségű akkumulátorral.

A sorozatgyártásban integrált, maximálisan 125 kW-os egyenáramú töltést lehetővé tevő gyorstöltő funkciónak köszönhetően 30 perc feltöltés legalább 260 km-hez elegendő az adatlap szerint. A csoport az ügyfelek részére a magas töltési teljesítmény ellenére az akkumulátor legalább 160 km-es tartósságát szavatolja. Hely pedig elegendőnek ígérkezik a járműben. Méreteivel (4,25 m hosszú, 1,80 m széles és 1,58 m magas) nagyon hasonlít a jelenlegi Golf-osztályhoz, amely mindazonáltal kb. 9 cm-rel kisebb. Az Id.3-ban ugyanis még el kell helyezni a kereken 14 cm magas akkumulátort.

Előkészítve a 3-as szintre

A jármű hátuljában elhelyezett elektromos motorra a tervezők kb. 10 cm-rel meg tudták növelni a tengelytávot. A Volkswagen kb. 180 km/h végsebességet ad meg. A Volkswagen első teljesen új tervezésű elektromos szériaautóját a szeptemberi IAA 2019 kiállításon fogják leleplezni. Addig is a Pro-booking-akció első számai is bizakodásra adnak okot, tudván azt, hogy a Tesla Model-3-asának sikere nem érhető el.

Az Elon Musk által ígért autonóm vezetési funkciók sem állnak majd az ID.3 gyártásának kezdetén rendelkezésre. A jármű már fel van szerelve olyan rendszerekkel, amelyek a SAE-3-as szintet lehetővé teszik. Az ehhez szükséges szoftvert csak telepíteni kell.

Forrás: Andreas Burkert, Springer Fachmedien Wiesbaden nyomán


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés