A Borgwarner új, intelligens vezérműtengely-állítót mutat be

A Borgwarner bemutatta intelligens, nyomaték-működtetésű vezérműtengely-állítójának új generációját. Az iCTA-technológia csökkenti az üzemanyagfogyasztást és az emissziót, anélkül, hogy a teljesítmény romlana.


Borgwarner iCTA

A Borgwarner nyomaték-működtetésű vezérműtengely-állítója (iCTA-Intelligent Cam Torque Actuation) főleg a négyhengeres soros motorokhoz alkalmas, amelyeknél a vezérműtengely nyomaték-impulzusai gyengék vagy ingadozók. Az iCTA-állítók ötvözik a nyomaték-működtetésű (CTA-Cam Torque Actuation) és a torziós (TA-Torsional Assist) fázisállítás előnyeit, és lehetővé teszi a gyors vezérműtengely-állítást a motor teljes teljesítménytartományában.

Magasabb levegőigény esetén maximális levegőáram áll rendelkezésre, amely ellenkező esetben az igény függvényében minimalizálható. Az iCTA-technológia használata különösen négyhengeres soros motorok esetén fizetődik ki, amelyeknél a vezérműtengely nyomaték-impulzusai ingadozók. Az iCTA az állítóban lévő olajvisszavezetővel jelentősen csökkenti a motor olajigényét és mellékveszteségeit, annak érdekében, hogy nagyobb teljesítmény mellett kevesebb tüzelőanyag fogyjon, és mérsékeltebb legyen a kibocsátás.

Az iCTA a vezérműtengely-nyomaték energiáját használja a motorolaj-szivattyú teljesítményének növelésére. A homlokoldalon változtatható erősségű mágnesszelepek vannak, a csavarban lévő központi tolattyú rögzíti a fázisállítót a vezérműtengelyhez. 

Forrás: springerprofessional.de