Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. április | Olvasson bele!

Peking százezer hidrogénmeghajtású autót szeretne 2025-ig

Hidrogéncellás autókat látna szívesen az utakon a kínai vezetés, hogy azok az elektromos autókkal együtt, segítsék az ország környezetvédelmi erőfeszítéseit – írja az Asia Times. 2025-re már százezer darabbal számolnak.

Kínában több elektromos meghajtású jármű üzemel, mint bárhol máshol a világon. Ennek ellenére, vagy emellett is, a Kínai Tudományos Akadémia folyamatosan foglalkozik új energiaforrásokkal, illetve a meglévő megoldások enegiaátalakítási hatékonyságának növelésével.

Az egyik ilyen törekvés a meghajtásra használható hidrogéncellák fejlesztése. Ezeknek számos előnyük van a lítium-ion technológiára épülő akkumulátorokhoz képest.

Ezek közül is talán a legfontosabb, hogy az üzemanyagcellák saját maguk termelnek villamos energiát – ez a hidrogén és az oxigén kölcsönhatására vezethető vissza –, míg a lítium-ion akkumulátoros autókat néhány száz kilométerenként tölteni kell.

hirdetés

A kínai vezetés rengeteg üzemanyagcellás autót látna az utakon, nem sajnálják a pénzt a szükséges fejlesztésekre.

Üzemanyagcellás autók már jelenleg is futnak az utakon – a Toyotának, a Hondának és a Hyundainak is vannak ilyen típusai, ám ezek még drágák és a túlmelegedés következtében a cellák gyulladásra hajlamosak lehetnek. Ezeknek a problémáknak a megoldása érdekében, a Kínai Tudományos és Technológiai Egyetem a tervek szerint már idén új katalizátort mutat be, amely képes lesz megakadályozni a gyúlékony hidrogént tartalmazó üzemanyagcellák túlmelegedését.

A kínai vezetés pedig nem sajnálja a pénzt ennek elérésére: a kormány több mint 12 milliárd dollárt, azaz mintegy 3300 milliárd forintot fektetett üzemanyagcellás technológiák fejlesztésébe.

A kormányzati kutatási pénzek a hazai autógyártókat, mint például a Great Wall Motort, a Yutong Bust és a Foton Motort támogatják. A First Automobile Work, Kína legrégebbi autógyártója pedig bejelentette, hogy idén bemutatja legfontosabb modelljének, a Hongqi-nak üzemanyagcellás változatát. Guangdong tartományban pedig 1,8 milliárd dolláros ráfordítással kezdték meg hidrogénautó-gyár építését.

Forrás: asiatimes.com


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés