GDPR: Az autógyártók paradigmaváltása
2015-öt írtunk, amikor a német autóklub, az ADAC észrevételezte, hogy egy szerviz egy BMW320d OBD-rendszeréből nagy mennyiségű adathoz jutott a felhasználó, az autótulajdonos engedélye nélkül. Az információk között személyes adatokhoz, úti célokhoz, telefonos kapcsolatokhoz is jutottak. Akkoriban ezek a fájlok csak az OBD-hez való közvetlen csatlakozással voltak a szervizben elérhetők, de napjainkra, a távdiagnosztika révén, vezeték nélkül is lehívhatók és mennyiségük napról napra növekszik.
Az összegyűjtött és továbbított adatok körébe tartoznak a diagnosztika (pl. sebesség, gumiabroncsnyomás, tüzelőanyag-fogyasztás, motorhőmérséklet), eseményadatok (pl. navigáció és más autók távolságai, sürgősségi szolgálatokhoz való kapcsolódás), infotainment-rendszerek és beágyazott SIM-kártyák.