Mérföldkő a Lada történetében
Közel 50 éve, hogy az első Lada modellek megjelentek hazánkban. A legtöbb magyar családnak megvan a maga „zsiguli-sztorija”, amivel kapcsolatban a mai napig szívesen nosztalgiáznak. A kereklámpások azonban nem tűntek el teljesen: habár már csak pár ikonikus darab rója a kilométereket a közutakon, a visszatért újgenerációs modellek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Lada Hungary adatai szerint már több mint 3.000 új autót adtak el ez idáig.
Öt évvel azután, hogy az egykori HungaroLada megszűnt, 2015-ben alakult a Lada Hungary, amely még az év decemberében el is kezdte újra forgalmazni a legendás márkát. Természetesen ekkor már az újgenerációs modellek léptek be a piacra. A Lada jelenleg négy modell – Vesta, Granta, Kalina, 4X4 (régi, ismertebb nevén Niva) – 13 típusát forgalmazza Magyarországon, amelyek közül a legnépszerűbb a Vesta Sedan több mint 200 eladással.
„Csúcsnak a 2017-es év mondható, amikor közel 1100 gépkocsit helyeztünk forgalomba országszerte, 22 márkakereskedésünk közvetítésével” – számolt be Pataki András, a Lada Hungary cégvezetője. „Igaz, időarányosan valamivel kevesebbet értékesítettünk idén, mint tavaly ilyenkor, habár lett volna rá kereslet. Ennek oka, az egész autópiacot érintő, Euro6b/6c átállás következtében történő gyártáskiesés.”
A piaci trenddel ellentétben, Ladát 90/10 arányban inkább a magánszemélyek vásárolnak. A többségnek már van egyfajta kötődése a márkához, de az új megjelenésű Vesta a fiatalabb, 35+ korosztály számára is opció. „A legfőbb versenyelőnyünk a márka ismertségéből és a hozzá kapcsolódó, még mindig pozitív image-ből fakad” – tette hozzá Pataki András. – „Megbízható, strapabíró gépkocsikat kínálunk, átlagon felüli felszereltséggel, elérhető áron. Az ár/érték arány tehát nagyon kedvező, és ezt jól bizonyítja az is, hogy a Lada magyarországi visszatérése óta, több mint 3.000 új autót adtunk el.”
Tapasztalatok alapján a potenciális vevők egyre tudatosabbak, konkrét elképzelésekkel keresnek autót, és egy kategóriában akár több márkát, modellt is összehasonlítanak, hogy végül a „nagybetűs” mellett dönthessenek. A Ladákat általában a Dacia modellekkel szokták összevetni, de a Vesta Sedannak például a Fiat Tipo, a Citroën C-Elysėe és a Peugeot 301-es a legnagyobb versenytársa. A 4x4 esetében azonban gyakorlatilag nincs konkurencia – erdészek, vadászok, horgászok kedvelt munkaeszköze továbbra is.
A Lada, amire egykor vezetők és kétkezi munkások egyaránt vágytak, most már mindenki számára elérhető egy teljesen új, a jelenkor igényeinek megfelelő termékpalettával. Egyvalami azért nem változott: az új Ladákat ugyanolyan nagyszerű élmény vezetni ma is, mint egykor.
A LADA Magyarországon
A LADA Hungary Kft. 2015 decemberében kezdte meg a LADA személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagot számláló országos márkakereskedői hálózat mára 23 tagúra bővült, és a LADA sikertörténete azóta is töretlenül íródik. Az elmúlt alig több mint két év alatt 2400 darab új LADA talált itthon gazdára, és immár 12 ezren látogattak el a LADA márkakereskedésekbe, hogy személyesen nézzék meg, próbálják ki a márka jelenlegi kínálatát. A tavalyi évben bevezetett Vesta Sedan 2018-ban már a LADA termékpalettájának a legnépszerűbb modelljévé vált. A Vesta 2018 márciusában bevezetett új változataival pedig még szélesebb vásárlóközönséghez jut majd el az orosz autómárka.