Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2018. november | Olvasson bele!

Elektromos SUV-t mutatott az Audi Genfben

A Genfi Autószalonon leplezte le az Audi első tisztán elektromos hajtású modelljének prototípusát. A sportos SUV-modell a felsőkategóriás autók jellemzően tágas térkínálatát és színvonalas kényelmét a mindennapokban is jól használható hatótávval ötvözi. A sorozatgyártás beindításáig közel 250 kísérleti jármű futja világszerte extrém körülmények között tesztjeit.

Az Audi e-tron prototípus a négykarikás márka első tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljére kínál kitekintést, melynek sorozatgyártású változata a gyorstöltő-állomásokon akár 150 kW teljesítménnyel is „tankolható”, s nem egész 30 perc alatt készen állhat az újabb hosszú távú túrára. Az elektromos quattro rendszer immár új korszakot nyit az összkerékhajtás számára, mindenfajta útfelületen és talajon dinamikus menetteljesítményekről gondoskodva. Az Audi e-tron prototípusok sorozatgyártású változata 2018 végén érkezik az európai piacokra, gyártása a márka brüsszeli, széndioxid-semleges üzemében veszi kezdetét.

„Az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje fontos mérföldkő a vállalat jövője szempontjából” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „2020-ra már három tisztán elektromos modell szerepel majd kínálatunkban: a sportos SUV-modell mellett az Audi e-tron Sportback concept sorozatgyártású változataként egy négyajtós Gran Turismo, valamint egy alsó középkategóriájú modell. Még 2025 előtt több mint húsz tisztán elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű gépkocsival jelenünk meg a piacon, minden piaci szegmensre és koncepcióra kiterjedően” – folytatta az Audi-vezér.

hirdetés

Négy kontinensen több mint ötmillió kilométer – tesztek extrém körülmények között

Amíg a négykarikás márka első elektromos modellje az év végén megérkezik a piacra, a sportos SUV-modell négy kontinensen futja tesztjeit. Az ügyfélüzemet idézve az Audi mindenfajta klímában,  -20 °C  alatt éppúgy teszteli előszériás modelljeit, mint plusz 50 °C felett, emellett – az akkumulátorhajtású modellek fontos biztonsági feltételeként – töltéstechnikáját is világszerte intenzív teszteknek veti alá.

Ennek során próbapályákon és közterületeken egyaránt vizsgálja az egyes szabványok szerinti berendezéseket, hogy a különböző töltési lehetőségek teljes kínálatát kiértékelhesse. Összesen csaknem 250 Audi e-tron prototípus szerepel a tesztprogramban, amelyek mintegy 85 ezer üzemóra alatt több mint ötmillió kilométert teljesítenek – ezzel nagyjából 125 alkalommal kerülhetnék meg a Földet.

Forrás: Audi AG


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés