Kartelleztek a beszállítók
Egyre több autóipari szereplőről bizonyosodik be, hogy a vásárlók megtévesztésére és profitjuk növelése érdekében megegyeznek eladási áraikról és fejlesztéseiket is megosztják egymással. A haszongépjármű-gyártók után tavaly nyáron a VW, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler autógyártókról bizonyosodott be, hogy egymás között megbeszélték a tervezett fejlesztéseiket és megegyeztek az újautók árazásában. A legújabb botrányban a fékrendszer-beszállítók és a gyújtógyertya-gyártók érintettek.
Margrethe Vestager, az EU versenyügyi biztosa jelentette be, hogy több autóipari szereplőre jelentős bírságokat róttak ki több, mint 150 millió euró értékben. A Continental és a Bosch megállapodást kötöttek fékrendszereik árazásában, az EU ezért a két cégre összesen 75 millió eurós büntetést szabott ki. Érdekesség, hogy az ügyet a TRW göngyölítette fel. A Bosch, a Denso és az NGK 2000 és 2011 között a gyújtógyertyák forgalmazását hangolta össze, ezért hármukra 76 millió eurót róttak ki, melyből 46 millió euró a Bosch része.