A jó bornak is kell a JÓ cégér!
Napjainkra talán már senki sem vitatja azt a tényt, hogy bizony a jó bornak is kell a cégér, hiszen már nem elég minőségi szolgáltatást nyújtani, ezt a minőséget prezentálni is tudnunk kell, ezért a jelenlegi kiélezett piaci versenyben nem egyszerű a talpon maradás.
Amit viszont már jóval kevesebben tudnak, hogy a régen jól bevált hirdetési felületek – mint például a szórólapok vagy az óriásplakátok –, már korántsem olyan hatékonyak, mint pár évtizeddel ezelőtt. Ennek az oka az úgynevezett reklámvakság, amely lényegében azt jelenti, hogy az emberek immunisakká váltak a hagyományos hirdetésekkel szemben, hiszen naponta több száz ilyennel találkoznak. De akkor mégis, milyen hirdetési felületbe érdemes fektetni a pénzünket, ami jelenleg is hatékonynak bizonyul? Az egyik legjobb lehetőség minden bizonnyal az okostelefonok nyújtotta platformokban rejlik, hiszen manapság már szinte mindenki zsebében ott lapul a kis készülék, és probléma esetén mindenki tőle várja a megoldást. Az egyik ilyen – 21. századi reklámlehetőségeket biztosító – okostelefonos program a Traffi Hunter, mely mára az autóval közlekedők számára szinte nélkülözhetetlenné vált. Ez az alkalmazás lényegében egy traffipax-előrejelző applikáció, amelyet már több százezren használnak, és sok más hasznos funkciójának is köszönhetően méltán vált a magyar autósok egyik legkedveltebb alkalmazásává. De nézzük csak, hogy miért is olyan jó lehetőség ez az app, az autózáshoz kapcsolódó vállalkozások számára!
A Traffi Hunter tartalmaz egy úgynevezett okos POI-listát, amelyben – különösen az autósok számára – hasznos helyek szerepelnek, mint például autószervizek, szélvédőjavítók, autógumisok, vagy éppen autómentők. Hogy mitől „okos” ez a POI-lista? Mert a hagyományos navigációkban található pontokkal ellentétben, ez nemcsak az adott helyre történő navigációt teszi lehetővé, hanem jóval részletesebb információval látja el a felhasználókat. Akár egy gombnyomással felhívhatják a kiválasztott vállalkozást, vagy átnavigáltathatják magukat a weboldalukra, részletesebb tájékozódás céljából. A funkció létjogosultságát bizonyítja, hogy 2014. január 6. és 2014. február 27. között 237 738 keresés volt a POI-listában, és 5522-en oda is navigáltatták magukat a kiválasztott ponthoz. Lássuk részletesebben, hogy miről is van szó!
Valószínűleg nagyon sokunkkal előfordult már, hogy valahova éppen siettünk, és pont a legrosszabbkor történt valami az autónkkal. Ilyenkor minden perc kincset ér. A program logikus és átlátható struktúrájának köszönhetően, jóval egyszerűbb és gyorsabb a szakszervizek vagy egyéb, autózással kapcsolatos szolgáltatások keresése mint a webes felületek esetében, ahol általában csak a sokadik találati eredmény bizonyul hasznosnak. Az „Autó, motor” kategóriára kattintva, szinte az összes olyan szolgáltatást megtalálhatjuk, amelyek az autózás közben felmerülő problémákra hatékony megoldást nyújthatnak. A megfelelő szolgáltatás kiválasztása után akár tovább szűkíthetjük a listát autómárka szerint is.
Miután kiválasztottuk a számunkra megfelelő kategóriát, a kijelzőn megjelenik az adott kategóriához tartozó vállalkozások listája, megmutatva nekünk, hogy mely – az adott probléma megoldására alkalmas – cégek vannak hozzánk a legközelebb. A kiválasztott szolgáltatóra kattintva, egy lenyíló ablakban megjelennek a már említett „okos” funkciók, amelyek az alábbiakat tartalmazzák:
Navigáció
Ezzel az opcióval könnyedén odatalálhat az ügyfél a kiválasztott ponthoz, így az alkalmazás szó szerint házhoz viszi az ügyfeleket.
Térkép
A „Térkép” mód annyiban különbözik a navigációtól, hogy csupán csak megmutatja a térképen az adott cég pontos helyét, de nem akarja megmondani, hogyan jussunk el oda. Ez leginkább azok számára hasznos, akik ismerik a környéket, és csupán a vállalkozás pontos helyére kíváncsiak.
Hív
A hívás funkció lehetővé teszi, hogy a leendő ügyfél két gombnyomással felhívhassa az adott szervizt érdeklődés vagy időpont-egyeztetés céljából, így nem kell hosszasan böngésznie a neten, míg végül talál egy használható telefonszámot.
Web
Ennek a gombnak a segítségével átnavigáltathatja magát az ügyfél a cég weboldalára, ahol tájékozódhat a szolgáltatásokkal kapcsolatos információkról, vagy megtekintheti az éppen aktuális akciós ajánlatokat.
Ezen kívül számos – a figyelem felkeltésére kiválóan alkalmas – felületet tartalmaz a Traffi Hunter. Például a hagyományos bannercsíkon kívül lehetőség van nagyméretű hirdetések publikálására is, ami jóval hatékonyabb, mint kisméretű társaik. A méreten túl még abban is különbözik a hasonló hagyományos megoldásoktól, hogy nemcsak a kijelző tetején vagy alján helyezhető el, hanem a traffipaxlista vagy a POI-lista bármelyik sorába „beszúrható”. A legértékesebb marketingmegoldás minden bizonnyal a „Távolságfüggő térképfelugró”, mely jelenleg csak a Traffi Hunter alkalmazásban található meg. Ennek a funkciónak a lényege, hogy a programot használó autós, ha egy tetszőlegesen előre beállított körzeten belülre érkezik, az alkalmazás automatikusan egy hirdetést „úsztat be” a képernyőre az adott ponthoz tartozó ajánlattal, és a már említett okos funkciókkal. Ennek a forradalmian új megoldásnak a hatékonyságát fémjelzi, hogy egy, a 2013 nyarán a MOL-nak készített kampány megdöbbentően jó eredményeket produkált. Míg a hagyományos webes bannerreklámok megtekintési aránya a hivatalos statisztikák alapján nem haladja meg az 1%-ot, addig ezzel a megoldással 25%-os elérést sikerült produkálni, ami azt jelenti, hogy minden 4. felhasználó érdeklődését felkeltette a reklám. Mindent egybevéve, ez az alkalmazás talán az egyik legígéretesebb 21. századi marketinglehetőség az autózással kapcsolatos vállalkozások számára.
Részletes médiaajánlatért és tájékoztatásért forduljon hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségen: odor.eszter@xmeditor.hu