Köszöntöm tisztelettel szerkesztőségünk nevében olvasóinkat, az új előfizetőket kiemelten is.
Egy nagy hagyományú lapnak olvassák most a 2024. évi első számát, hiszen ez egyben, a jogelődöket (Szaki, Autószaki) is beszámítva, a lap 34. évfolyamának első száma is. A hazai szaksajtó történetében ez már említésre méltó.
A gépjárműfenntartás szakfolyóiratát a szakmával együtt élőknek szánjuk, akiket, konkrét tevékenységükön túl, az automobilizmus egészének aktuális problémái is érdekelnek. És mert ezt érzik a világuknak. A problémákból, az újdonságokból van bőven évtizedünkben is. Biztos forrásból jól tájékozottak akarnak lenni. Váljék hasznukra!
Ajánlom áttanulmányozni a hazai és az európai rendeletek sorát, ez útmutató, de azt se feledjük egy pillanatra se, hogy „a törvény nem tudása nem mentesít”. Most a műszaki vizsga rendeletmódosításai viszik a prímet, gyűjteményünket az teszi egyedivé, hogy kommentárt, magyarázatot is fűzünk hozzá. Rendelet vezeti be például a fedélzeti baleseti adatrögzítőt („fekete doboz”), mely nyártól, június 27-től, más rendszerekkel együtt minden autónak kötelező tartozéka lesz. Jobb tudni előre, mint meglepve rácsodálkozni egy-egy nagyon új dologra.
Olvashatnak a villanyautók fékrendszeréről, melyek összehangolják a rekuperációs és a súrlódási fékhatást. Dízelhibrid, a Mazda konstrukciója, a cikk a 2. részben a rendszerüzemállapotokat foglalja össze.
Hazai gyújtógyertya-gyártásunk exkluzív technikatörténeti sorozata 8. részéhez érkezett.
Fogalomtisztázó írásunk (nem rövid!) a diagnosztika világába viszi el a gépészembereket, akik ezen ismeretek nélkül ma nem jutnak 5-ről a 6-ra…
Az alkatrészgyártók új kínálatai jelentős terjedelmet kaptak, hiszen nélkülük nincs autójavítás. És egy másik fontos dolog, az információ, jelen esetben szervizesetek jönnek sorra megfejtésükkel.
A független javítók helyzete a pályán, a javítási információk csapjának lassú elzárása miatt, egyre nehezebb. Kik és mit tesznek, hogy ez ne legyen így, írtunk róla a lapszél rovatban.
Ritkábban írunk a karosszéria műszaki kérdéseiről, most szó esik anyagokról, konstrukcióról.
Kívánom, mindezek váljanak hasznukra!
És segítsenek az Autótechnikát egyre ismertebbé tenni, új előfizetőket toborozni.
Köszönjük!
Dr. NAGYSZOKOLYAI Iván
Autótechnika főszerkesztő