Vörös pont díj

Ezt a két kitüntetést kapta a Magneti Marelli idén a gépjármű-világítás területén végzett kiemelkedő munkájáért. Mindkét díj ahhoz az intelligens, teljes LED-világítású, adaptív fényerejű fényszóróhoz kapcsolódik, melyet az új CLS Mercedeshez készítettek.

A VÖRÖS PONT DÍJ az egyik leghíresebb nemzetközi kitüntetés tervezők számára 1955 óta. A mostani díjat azért kapta a Magneti Marelli lámpa, mert a zsűrit – mint külön kiemelte – lenyűgözte a teljes LED-technológia és a formaterv harmóniája, illetve a technológia szintjének jelenléte. A MERCEDES CLS lámpát 60 ország 4433 terméke közül választották ki.

Ezzel egyidőben a DAIMLER-csoport beszállítói között is kiosztásra került az úgynevezett KÜLÖNLEGES FEJLESZTŐI DÍJ, melyet a világ első teljes LED-világítású, intelligens fényerőszabályzású világítóteste kapta, a Magneti Marelli MERCEDES CLS lámpája.

Ez új fényszóró mérföldkő a járművilágításban, korábban már levédett szabadalmakon alapszik a struktúra. Ez az első olyan teljes LED-világítású egység, mely a korábban a xenon fényszóróknál alkalmazott intelligens fényerő- és fénycsóvatávolság-vezérléssel rendelkezik. Ez az állítás függ a jármű sebességétől, az út fajtájától és az időjárási körülményektől.

A mérnökök egy kifinomult moduláris kapcsolót építettek be a lámpába, mely együttműködik egy speciális elektronikus érzékelőegységgel, mely folyamatosan elemzi a jármű hálózatában levő érzékelők jeleit, majd 7 program közül kiválasztja a legmegfelelőbbet az optimális világítás biztosításához.

Pl. amikor menet közben a szélvédőre telepített kamera fényforrást érzékel, a jármű mellett elhaladni, esetleg vele szemben közeledni, akkor automatikusan csökken a fénycsóva távolsága, a fényerő nagysága a beépített elektronika által. Amint a másik autó távolodik, úgy erősödik újra a fény és növekszik a megvilágított terület. Amint az út teljesen üres, úgy az elektronika automatikusan teljes kapacitásra vált, fényszóró üzemmódra.

Autópályán haladva képes a rendszer a fényszórókat oldalanként eltérő módon vezérelni, a forgalmi helyzetnek megfelelően. Alacsony sebességnél, ívmenetben, kanyarban a fix oldal LED-ek segítenek a tájékozódásban, nagysebességnél pedig a dinamikus kanyarvilágító modul aktiválódik: a sebesség és kormányelfordulás-szög ismeretében egy mozgatható lencsével irányítja a fényt pontosan az ívre.

Éjszaka a sofőr bekapcsolhatja az éjjellátó asszisztens funkciót, melynek lényege, hogy úgy biztosít jó látást a vezetőnek, hogy közben nem vakítja el a szembejövőket. Ezt úgy oldja meg, hogy szürke árnyék megjelenítést ad a jármű műszerfalában található kivetítőn.

Végül pedig, ha a látási viszonyok nagyon rosszak, és a jármű vezetője bekapcsolja a hátsó ködlámpát, akkor automatikusan szélesebb sugárban világít az első fényszóró, illetve közlekedési rendtől függően a bal vagy a jobb oldali világítást pluszban megnöveli, a ködfényszórók általános öntükröződését pedig csökkenti.

Összességében 71 LED található a fényszóróban, 5500 kelvin színhőmérsékleten világítva.