Izzócsere - Audi Q7, Xenon


A tompított és távolsági fény, valamint a nappali menetfény izzójának cseréje. A jelölt helyen csavarhúzóval eltartva a csatlakozó műanyag reteszét a foglalattól, húzzuk le az elektromos csatlakozót.


A fényszóró műanyag reteszelését felfelé húzzuk ki a helyéről! Fordítsuk el ütközésig balra a nappali fény izzójának zárófedelét! (A nappali fény izzója „vékony kezűeknek” így, a fényszóróház kiszerelése nélkül is kicserélhető!)


A műanyag reteszelőfület lefele nyomva előrefele húzzuk ki a fényszóróházat kb. 5 cm-re, majd óvatosan játszva vegyük ki a helyéről. Ügyeljünk arra, hogy a jelölt helyeken a fényszóróház éles széleivel ne sértsük meg a karosszériaelemek fényezését!


A tompított és távolsági fény izzó- és gyújtóegység-burkolatának reteszét ütközésig húzzuk el balra, majd emeljük le a helyéről!


A gyújtóegység mögötti, kétfülű műanyag reteszt fordítsuk el ütközésig balra, majd a gyújtóegységet húzzuk ki a xenonlámpával együtt a helyéről! Cseréljük ki az izzót!


A nappali menetfény izzóját (P 21 W) két ujjal érjük csak el, így próbáljuk meg a bajonettzárat oldani az óramutató járásával ellentétes irányban! Az elektromos csatlakozókat nem kell feltétlenül lehúzni a helyükről. A zár oldása után az izzót foglalatával együtt húzzuk ki a helyéről! Cseréljük ki az izzót!


A fényszóróház visszaszerelésénél ügyeljünk, hogy a lámpatestet úgy helyezzük be a helyére, hogy lehetőleg egyből rácsússzanak a pozicionálósínekre a fényszóróház vezető vájatai. Ameddig ezek nem „ülnek” egymáson, nem tud a fényszóróház beülni a helyére! Ügyeljünk továbbá arra is, hogy a nappali menetfény izzójának fedelét csak a fényszóróház visszaszerelése után csavarjuk vissza a helyére! Végül csatlakoztassuk az elektromos csatlakozót, majd a műanyag reteszt nyomjuk vissza a helyére!


Városifény- és irányjelzőizzó cseréje. A műanyag díszrácsot a nyíllal jelölt irányba, óvatosan mozgatva szereljük ki a helyéről! A jelölt helyeken vannak a biztosító műanyag reteszek!


Csavarozzuk ki a fényszórótestet tartó két darab csavart!


A fényszórótestet kifelé, majd kissé lefelé húzva vegyük ki a helyéről! Ne feszegessük, mert a fényszórótest vezetősíneken fut, melyet könnyen eltörhetünk!


Mindkét izzót foglalatával együtt, ütközésig balra elfordítva tudjuk kiszerelni a helyéről! Cseréljük ki az izzót! (Visszaszerelésnél nem tudjuk felcserélni a két izzót, mivel a bajonettzár reteszelőfüleinek alakja más és más! Irányjelzőizzó – H 21 W; városi fény izzója: W 5 W.)


A pozicionálósínekbe megfelelően visszavezetve szereljük vissza a helyére a fényszórótestet, majd szereljük vissza a műanyag rácsot!


Ködfényszóró izzójának cseréje. A műanyag takaróelemet a nyíllal jelölt irányba, óvatosan mozgatva húzzuk le a helyéről! A jelölt helyeken vannak a biztosító műanyag reteszek!


Csavarozzuk ki a fényszórótestet tartó három darab csavart!


A ködfényszóróházat kifelé húzva vegyük ki a helyéről! Az elektromos csatlakozót nem kell az izzó cseréjéhez lehúznunk! A takarófedelet tartó, három darab műanyag reteszt oldjuk, majd húzzuk hátra a burkolatot!



Az izzó foglalatát rögzítő fémkengyelt oldjuk, majd cseréljük ki az izzót (55 W, H7)! A ködfényszóró beállítását a jelölt csavarral végezhetjük! Az alkatrészeket fordított sorrendbe szereljük vissza!

Az izzócseréket mindkét oldalon ezt a metódust követve tudjuk elvégezni. Ellenőrizzük az izzók megfelelő működését az ismert szakmai gyakorlatnak megfelelően. Soros diagnosztikai műszer segítségével a hibakód-kiolvasást, valamint az előrevilágítás-szabályozás alapbeállítását végezzük el!