Nappali menetjelző világítás az Osramtól

2011-től az Európai Unióban kötelező lesz a nappali menetjelző világítás az összes új autótípus számára. A világítás a gyújtás ráadásával felkapcsol, és automatikusan kikapcsol a tompított fényszóró bekapcsolásakor (európai előírás!). A nappali menetjelző világításnak sokkal kisebb teljesítményűnek kell lennie, mint a tompított fényszórónak.

 

Energiahatékony és hosszú élettartamú megoldásként az Osram cég a két izzószálas H15-öt kínálja, amely egyesíti magában a nappali menetjelző és tompított világítást. Ez a kombináció azért előnyös, mert a lámpa második funkciójának integrálása kisebb ráfordítással megoldható, mint egy extra fényforrás beszerelése. Az energiahatékonyság abban mutatkozik meg, hogy míg a hagyományos tompított fény 55 watt energiát igényel, addig az Osram izzójának teljesítménye csak 15 watt. Tehát ha a tompított fény nappali használata helyett a nappali menetjelző világítást használjuk, 67 százalékos energiamegtakarítást érünk el. Ez hatással van a tüzelőanyag-fogyasztásra és az autó hatékonyságára is. A Volkswagen a Golf hatodik generációját már a H15-ös lámpával szereli. A H15 cseréje nagyon egyszerű: egy fogantyú segítségével mechanikusan bekattan, és ezzel egy időben csatlakozik az áramellátáshoz is. Az autógyártók az újdonságot bármelyik jelenleg gyártott típusukba, sőt új koncepciókba is beszerelhetik. A H15 főleg az alacsony és közepes árszintű autókban terjedhet el, ahol a LED-világítás a nagy költségek miatt nappali menetjelző fényként nem jöhet számításba.