A RadarGlass radarszenzorokat integrál az első fényszórókba
A RadarGlass német kutatás-fejlesztési együttműködési projekt olyan rétegrendszert fejlesztett ki, amely radarszenzorokat integrál személygépkocsik elülső fényszórójába. A Radarglass által fejlesztett rendszerrel kapcsolatban már szabadalmi bejelentést nyújtottak be.
Az aacheni ILT-Lézertechnikai Fraunhofer Intézet, a Szerveskémiai Fraunhofer Intézet, a drezdai Elektronsugaras és Plazmatechnikai FEP és az RWTH Aachen Nagyfrekvenciás Intézete (IHF) olyan vékonyrétegrendszert fejlesztett ki a RadarGlass keretén belül, amellyel radarszenzorok integrálhatók fényszórókba. „Ez a tökéletes hely, mert onnan lefedhető mind a közelebbi, mind a távolabbi terület, és lehetővé teszi az oldalra pillantást”, Patrick Gretzki, a Fraunhofer ILT Mikro- és Nanostrukturálási Csoport fizikusa szerint. Emellett a fényszóró hőfejlődése arról is gondoskodik, hogy kedvezőtlen időjárási viszonyok során a szenzorok jég- és hómentesek maradnak.
A RadarGlass projekt keretében olyan funkcionális, elektromosan vezető vékonyréteget fejlesztettek ki a fényszóró-borítás belső oldalára, amely megfelel a fényszóró- és radarhasználat kritériumainak. Segítségével a radarsugár célzottan formázható és irányítható. Például az oldalra irányított radarsugárral érzékelik a gyalogosokat. A radarsugár irányításához a bevonat apró elemei olyan pontosan vannak strukturálva, hogy ezek a radarhullám számára antennaként működhetnek. Ehhez a Fraunhofer ILT lézeres eljárást fejlesztett, amellyel az antennaelemek létrehozhatók. A RadarGlass-partnerek szimulációk segítségével fejlesztenek ki struktúrákat a 77 GHz körüli tartományú radarhullámok irányított kezelésére. A következő projektfázisban a rendszert valódi fényszóróba építik.