Villogó motorkerékpár-féklámpa

A motorkerékpárok közlekedésbiztonságának növelése műszaki oldalról a gyártók elsőrendű feladata. Kritikus a fékezés rossz tapadási viszonyok között és ezt tetézi, ha ívmenetben kell intenzíven lassítani. Ha a fékezés technikája a BMW ABS Pro révén a szinte a tökéletesig kifinomított, még mindig marad egy feladat: a fékezés tényéről a mögötte haladó gépjármű vezetőjét is tájékoztatni kell. E célra régen kitalálták a féklámpát. 

Igen, de lehet ezt is okosabbá tenni!

A BMW „Dynamic Brake Light”, mely a BMW „Safety 360°” azaz körkörös biztonsági stratégiájának része, több információval is szolgál a követő jármű vezetőjének. 

Ha a fékezés intenzív és 50 km/h-nál nagyobb sebességről történik, a féklámpa 5 Hz frekvenciával villog. Ha a motorkerékpár megállás közeli menet­állapotban van (kisebb, mint 14 km/h sebességgel halad és intenzíven lassul), akkor is villogni fog a féklámpa és bekapcsolódik a vészvillogó. Addig villog, amíg a motorkerékpár gyorsul és át nem lépi a 20 km/h sebességet.

A „Dynamic Brake Light” 2016-ban 6 motormodellre (R 1200 GS, R 1200 GS Adventure és S 1000 XR, K 1600 GT, GTL és GTL Exclusive luxury tourers) kerül fel, azokra, melyeket ABS Pro-val szerelnek és csak az EU-ban forgalomba helyezett motorok esetén. 

A motorkerékpár ABS jótékony hatását (nem blokkolnak a kerekek, a jármű kormányozható marad, megmarad a gumiabroncsok alatt a szükséges oldalvezető erő) ívmenetben, a motorkerékpár bedöntött helyzetében is ki tudja fejteni.

Az „ABS Pro”, társítva a „Ride Modes Pro” „képességekkel”, más helyzetekben is aktív, például képes elhárítani az egykerekezés veszélyét, ha az akaratlanul következne be.