Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

DPF-katalizátor alkálifém kötéssel

A Panasonic Ecology Systems (A Panasonic cégcsoport tagja) kifejlesztett egy alkálifém kötésen alapuló dízel oxidációs katalizátort a dízelrészecske szűrő számára. Az oxidáció a hagyományos, platina bázisú katalizátor-reakciókhoz viszonyítva kisebb hőmérsékleten indul be, a laborkísérletek során a hőmérséklet 20%-kal kisebb volt. Ennél fogva csökkenthető a dízel kipufogógáz-kezelő berendezés hőmérséklete is. Ezáltal kevesebb energiára van szükség, hogy elérjék a katalizátor-reakcióhoz szükséges optimális hőmérsékletet. Így tüzelőanyag takarítható meg és csökken a CO2-kibocsátás is.

hirdetés

A katalizátor egy újfajta alkálifémes kötést használ, amely a reakciós hőmérséklet közelében aktív alkálifémeket hoz létre. Mindez felgyorsítja a részecskék oxidációját, és feldarabolja őket platina hozzáadása nélkül. Amennyiben az új katalizátor ugyanazon a hőmérsékleten dolgozik, mint egy hagyományos platinakatalizátor, a reakciófolyamat felgyorsul. Mivel az új fejlesztésű katalizátor nitrogéndioxid felhasználása nélkül darabolja szét a finompor részecskéket, lecsökkenthető a platina mennyisége a dízeloxidációs katalizátorban. Ez pozitív hatással van a DOC+DPF dízel-emissziótechnikai berendezés gyártási összköltségére. A fejlesztést a szaksajtó nagyon jelentősnek ítéli, a DPF rendszerében generációváltást is hozhat. Az első prototípusokat már júniusban leszállították.


Kapcsolódó dokumentum:


6


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés