Európának a közlekedési ágazatot erőteljesebben kell szabályoznia

Az EU Bizottság szándéka a mobilitási ágazat emissziójának 90%-os csökkentése 2050-ig. A célkitűzések alapján olyan tervet kell létrehozni, amely magában foglalja az autonóm vezetést, a közlekedésirányítást, a hatásos úthasználati díjakat vagy a fosszilis tüzelőanyagok leépítését.
Az EU Bizottság az új elnöknő, Ursula von der Leyen vezetése alatt az Európai Uniónak bemutatott klímavédelmi terv keretén belül konkrét célkitűzéseket is bemutatott a közlekedési ágazat számára. Ehhez a kormányfők EU Tanácsa is nyilvánvalóan hozzájárult, Csehország kivételével, mivel az atomerőműveket üzemeltet, és Lengyelország esetében feltételes hozzájárulásával, miszerint túlnyomóan szénalapú energiaszektorának átalakításához hosszabb határidőket és milliárdos segítséget kell nyújtani.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Garancián túli garancia
Tanulságos történetek szakértői szemmel XXXIV.
Mi a legértékesebb anyag az autóban?
Katalizátorlopás
Hidrogénmotorok – 2. rész
A hidrogén felhasználása belső égésű motorok tüzelőanyagaként több mint egy évszázada kutatás témája.