Otto-motor OPF

A minden új autóra vonatkozó Euro 6c kipufogógáz szennyező anyag emisszióra vonatkozó típusjóváhagyási előírás szeptember 1-jétől érvénybe lépett, így a közvetlen befecskendezésű Otto-motorosoknál is hatályos a részecskekibocsátási (PM-emiszszió) korlátozás. A részecskeemisszió (leánykori nevén füstölés) dízeleknél a legelőször korlátozott kipufogógáz-alkotó volt, ha nem is egészségkárosító, hanem előrelátást gátló hatása miatt. Később természetesen az egészségre gyakorolt rendkívül veszélyes, rákkeltő hatás lett a korlátozás fő oka. A nitrogén-oxidokkal együtt a legveszélyesebb szennyezők közé sorolták. A korlátozó előírás a menetciklus-kilométer befutás alatti tömegemisszió (mg/km) és ugyancsak erre az alapra vetített részecskedarabszám (db/km) határértékeit adja meg.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője