Ammónia a fedélzeten

Sokakban felmerülhetett eddig is, hogy az SCR-technika redukáló anyagához, az ammóniához, miért kell „kerülő” úton, az AdBlue folyadék bontásával hozzájutni. A dízelautó miért nem vihet a fedélzeten komprimált vagy cseppfolyósított ammóniagázt? Technikailag mindkettő lehetséges. A vitathatatlan előnyökkel komoly veszélyességi tényezők állnak szemben. Lenne azonban mégis megoldás?

Az ammónia normál állapotban gáz halmazállapotú, szúrós szagú, maró és mérgező hatású, meggyújtható, veszélyes anyag. Szállítása, áttöltése különös óvó rendszabályok betartásával lehetséges. A fedélzeten gáz halmazállapotú tárolása veszélyes. Mindezeket bizonyára figyelembe vették, amikor a fedélzeti ammónia előállítás mellett döntöttek a szakemberek. 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.