Részecskeszűrős benzinesek

A tavalyi év, 2017 hozta meg a változást. Régóta ismert, hogy az Otto-motorok közül a közvetlen befecskendezésűek részecske-kibocsátását rendeleti előírás alapján (Euro6d-Temp) korlátozni kell. A hatálybalépés dátumán, 2017. szeptember 1-jén már túl is vagyunk. Ekkortól kellett az új személygépkocsi-típusoknál teljesíteni a PN ≤6x1011 Nb/km részecskedarabszám határérték-követelményt, de már a WLTP-ciklusban mérve.

Minden új járműre a részecskedarabszám-követelmény 2019. szeptember 1. után lesz érvényben. Emellett természetesen a korom tömegemissziós követelmény is hatályos: PM ≤4,5 mg/ km. Ez is csak a közvetlen befecskendezésű benzinesekre vonatkozik. Egy évvel ezelőtt, 2017 januárjában is az emisszió volt a lapszám vezető témája, az alapvetéseket, melyek kiállták az idő próbáját, akkor megírtuk. Mára már számos szériaalkalmazásról lehull a lepel…

A német nagy hármas, a BMW, a Mercedes és a VW-csoport kijelentette, hogy...

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.