Aktív kartergáz-szellőztetés személygépjárművekhez

A modern belső égésű motorok (benzin- és dízelmotorok is) nagy hatásfokú olajleválasztást igényelnek a kartergáz-szellőztető rendszertől. Az eddig alkalmazott leválasztók fizikailag megvalósítható legjobb kialakításának a határait feszegetik az új igények. Ezért fejlesztette ki a Hengst Blue Disc névre keresztelt centrifugál olajleválasztó rendszerét, ami a jövőben várható még szigorúbb igényeknek is megfelel.
A KARTERGÁZ-SZELLŐZTETÉS KIHÍVÁSAI
A hagyományos passzív olajleválasztók a szívócső és az olajteknő nyomáskülönbségét használták fel az áramlás gyorsítására és az irányváltoztatásokra, melyek után az olaj nem képes követni a gázok mozgását valamilyen falra érve, és azon lefolyva kerül ismét az olajteknőbe. Minél nagyobb a gyorsulás és az irányváltás, annál több részecske (olaj) tud leválni a gázról.
Mivel a nyomáskülönbség tovább már nem növelhető, ezért az új kibocsátási normákkal összhangban új technológia kifejlesztésére volt szükség.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész
Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerel&eacu...
Kérdések a hibrid-, illetve tisztán elektromos járművek vizsgáztatása körül
Bár „döcög” az új járművek forgalomba helyezése, azért egyre több hibrid- (HV, PHV), illetve tisztán elektromos járművet (BEV) szeretnének forgalomba helyeztetni.