Részecskeszűrő Otto-motorokhoz

Az Euro 6c környezetvédelmi előírás bevezetésével a közvetlen befecskendezésű Otto-motorok nyers (motorból kilépő) részecske-kibocsátása túllépi a szabályozásban foglalt határértéket.
Eddig kettős (közvetlen és szívócső) befecskendezéssel sikerült elkerülni a GPF (Gasoline Particulate Filter) használatát, ugyanis kedvező volt az NEDC-menetciklus kis terhelése (sokszor üzemelt a szívócső-befecskendezés), és a határérték is kisebb volt.
A Corning GmbH munkatársai közzétették a GPF-tesztjük eredményeit, ahol különböző részecskeszűrők és motorolajok üzemeltetési hatását vizsgálták. Cikkünkben ezeket az eredményeket
összegezzük.
GPF-TÍPUSOK
A különböző alkalmazásokhoz két részecskeszűrő-típust hoztak létre. A fő különbség, hogy a három komponensre ható katalizátor (TWC) be van-e építve a GPF-be vagy sem. (Egyes gyártók a GPF helyett OPF rövidítést használnak, ami az Otto Particulate Filter megnevezésből ered.).
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész
Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerel&eacu...
Kérdések a hibrid-, illetve tisztán elektromos járművek vizsgáztatása körül
Bár „döcög” az új járművek forgalomba helyezése, azért egyre több hibrid- (HV, PHV), illetve tisztán elektromos járművet (BEV) szeretnének forgalomba helyeztetni.