Részecskeszűrő Otto-motorokhoz
Az Euro 6c környezetvédelmi előírás bevezetésével a közvetlen befecskendezésű Otto-motorok nyers (motorból kilépő) részecske-kibocsátása túllépi a szabályozásban foglalt határértéket.
Eddig kettős (közvetlen és szívócső) befecskendezéssel sikerült elkerülni a GPF (Gasoline Particulate Filter) használatát, ugyanis kedvező volt az NEDC-menetciklus kis terhelése (sokszor üzemelt a szívócső-befecskendezés), és a határérték is kisebb volt.
A Corning GmbH munkatársai közzétették a GPF-tesztjük eredményeit, ahol különböző részecskeszűrők és motorolajok üzemeltetési hatását vizsgálták. Cikkünkben ezeket az eredményeket
összegezzük.
GPF-TÍPUSOK
A különböző alkalmazásokhoz két részecskeszűrő-típust hoztak létre. A fő különbség, hogy a három komponensre ható katalizátor (TWC) be van-e építve a GPF-be vagy sem. (Egyes gyártók a GPF helyett OPF rövidítést használnak, ami az Otto Particulate Filter megnevezésből ered.).