Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2017. szeptember | Olvasson bele!

Részecskeszűrő tisztítási lehetőségei



A részecskeszűrő, a DPF, az Euro 5 (V) és Euro 6 (VI), valamint minden bizonnyal a jövőbeli károsanyag-kibocsátási normák teljesítéséhez elengedhetetlen minden fajtájú és nagyságú dízelmotor esetében.

Az első szűrők személygépjárműveken a 2000-es évek elején jelentek meg, így már jó ideje futnak a közutakon és rengeteg tapasztalatot gyűjthettek a szakemberek. A részecskeszűrő eltömődése természetes folyamat, és nem minden esetben szükséges új egység beszerzése, már léteznek hatékony tisztítási eljárások, melyekkel az új állapot visszaállítható.

MITŐL IS TÖMŐDIK EL A SZŰRŐ?

A kivédhetetlen eltömődést az égés során keletkező, a motorolajból származó hamu okozza. Mivel a hamu eleve égéstermék, ezért a részecskeszűrő időszakos regenerációs folyamataiban nem vesz részt, tovább nem oxidálható. (Ezért is fontos a megfelelő motorolaj alkalmazása! A DPF-fel szerelt modellekhez a gyártó Low-SAPS, vagyis kis szulfát hamu-, foszfor- és kéntartalmú, kevésbé hamuképző motorolajat ír elő! ➊).



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés