Átütő hatás
Egyes autóknál, mint a VW-konszern néhány közép- és felsőkategóriás járműveinél a felső lengőkarok cseréje gyakran problémás.
A csavarok erősen korrodáltak, minek következtében csak a „nyers erőszak” segít. A Kunzer elkészített egy szerszámszettet, melynek segítségével az ilyen csavarok kiszerelése megkönnyíthető.
Minden autószerelő találkozott már a problémával, hogy egy teljesen berozsdásodott csavar megnehezíti a lengőkar cseréjét. A Kunzer szerszámkészítő cég ezen művelet megkönnyítése érdekében kifejlesztett egy célszerszámszettet (7KSA05), melynek újdonsága, hogy a kereskedelemben elérhető, a legtöbb műhelyben megtalálható levegős vésővel együtt „kiütővé” alakítható.
Oldás három lépésben
Először a csavaranyát kell eltávolítani, majd a belső menetes adaptert kell a szorítócsavarra felhajtani addig, ameddig a csavar vége fel nem fekszik a zsákfurat aljára. Így érhető el, hogy a kiütéskor a dinamikus erőhatások ne károsítsák a csavarmenetet. Felhelyezve a levegős vésőt, ütközésig lehet végezni a „kalapálást”. Ekkor a zsákfurat hosszának megfelelő csavarrész még kiáll a csonkállványból.
A meglazított csavarra a szerszám leszedése után kell felhelyezni a vezetőhüvelyt, mely meggátolja, hogy az ütőfej a további használat során a csavar végéről lecsússzon. Amikor a csavar a csonkállványban már mélyen bent van, a vezetőhüvely nélkülözhető, le lehet venni. Az utolsó „kalapácsütések” már járulékos vezetés nélkül addig végezhetőek, míg a csavar a másik oldalon ki nem esik.
Az egész művelet csak a töredék idejébe – a gyártó szerint 5 percbe – kerül ezzel a célszerszámszettel, mintha más célszerszámmal, pláne ha hagyományos szerszámokkal történt volna a szerelés. Ezenkívül nem keletkeznek sérülések, melyeket a nem megfelelő szerszámmal végzett lazítás okoz. A szerszámkészlet tartalmaz még egy félköríves adaptert is, mely az „összegyógyult” kormány-irányítókarok meglazítására szolgál. A levegős véső és a vésőfej nem része a szettnek.
Forrás: Thomas Mareis: Durchschlagende Wirkung, Krafthand 23-24 / 2011