Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész

A modern belső égésű motorok karbantartásához elengedhetetlenek az újabbnál újabb célszerszámok, hiszen a tervezési szempontok között nem szerepel (esetleg az utolsó szempont), hogy a korábbi motorvariánsokkal azonos felépítésűek, ugyanúgy szerelhető motorok gördüljenek le a gyártósorokról. Az új generációnak már más a vezérlése, más a rögzítése, máshogy kell megbontani egy-egy részegységet. Új cikksorozatunkban az elmúlt 5–10 évben gyártott motorok célszerszámait szedjük egy csokorba kifejezetten az adott motorkonstrukciókra fókuszálva, így egy helyen található az adott motor szereléséhez szükséges eszközök listája. Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerelési munka alkalmával.
A Ford 2.0 EcoBlue dízelmotor ➊ 2016- ban debütált a Ford Transit modellekben, majd a Focus, Galaxy és S-Max modellekbe is bekerült 2018-tól, később pedig a Ford Ranger is csatlakozott az előbb felsorolt listához. Az Euro 6-os dízelmotor vezérlésében a főtengely és a vezérműtengelyek között fogasszíj található, az olajszivattyút olajban futó szíj hajtja, míg a nagynyomású tüzelőanyag-pumpát fogaskerékkel hajtja a motor.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Hőszivattyúval az időjárás nyúzópróbája ellen
A modern elektromos járművek számára egész évben összetett kihívásokat jelent a környezeti hőmérséklet hatékony kompenzálása.
A magyar autógyártás 100 éves
Elhangzott a 14. AUTO-DIGA szakkiállításon, 2005. április 28., Győr, Széchenyi István Egyetem.
100 éves a Rába autógyártása 1905 – 2005.
Elhangzott a 14. AUTO-DIGA szakkiállításon, 2005. április 28., Győr, Széchenyi István Egyetem.