A jeladós főtengelyszimering és a ház pontos beszerelése

A belső égésű motorok tervezésekor egyre nagyobb figyelmet fordítanak a kompakt, részegységenként szerelhető kialakításra. A főtengelyszimering esetében ez annyit tesz, hogy a szimeringház egybe van építve a jeladóval, a jeladó tárcsa pedig eltakarja a tömítést ➊, így a csere csak együtt lehetséges. A VW-csoport és a Fiat számos motorjánál találkozhatunk ezzel a kialakítással. A csere alkalmával a jeladó tárcsa pontos pozícionálása elengedhetetlen a motor megfelelő működéséhez, ugyanis már 2–3°-os eltérés motorindítási, -járási és emissziós problémákat eredményez. A célszerszámok nélküli szerelés biztos út a váltó újbóli leszereléséhez és az újbóli beállításhoz, így már érdemes első próbálkozásra megfelelően felkészülni. Ebben segít a Puma Tools.

Az angliai Laser Tools gyártmányú LAS4795 cikkszámú célszerszám ➋ a VW T10017 gyári számú célszerszámnak felel meg. A VW-csoport 1,4–1,6 16V motorjainál, Fiat-motorokon és a BAG motorkódú 1,6-os közvetlen benzinbefecskendezéses motornál is alkalmazható. A Puma Tools kínálatában megtalálható egyéb gyártóktól a PT-123 vagy a WT04A1026 cikkszámú célszerszámok kisebb bekerülési költségűek, így azok számára jelenthetnek megoldást, akik kisebb számban javítanak ilyen motorokat. A LAS-4809 cikkszámú célszerszám ➌ a VW T10134 gyári számú célszerszámnak felel meg. Az 1,4-es turbómotorhoz, az 1,4 és 1,6 közvetlen befecskendezésű motorokhoz, az 1,9 és 2,0 SDI/TDI és 2,0 CRTDI motorokhoz is alkalmazható. A kínálatban itt is a PT-124 vagy a WT04A1028 cikkszámú célszerszámok ugyancsak kisebb bekerülési költségűek, így szintén azok számára jelenthetnek megoldást, akik kisebb számban javítanak ilyen motorokat.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.