Delphi szereléstechnikai tanácsok

TECHNOLÓGIAI TIPPEK A FÉKRENDSZER JAVÍTÁSÁHOZ

– A fékbetéteket és a féktárcsákat ajánlott párban cserélni!

– Új féktárcsához új fékbetétet párosítson!

– Soha ne csatolja le az ABS kerékjeladót vagy más elektromos ABS-komponenst, miközben a motornak gyújtást ad! Az ekkor kialakuló feszültség és áram tranziens az elektronikát károsíthatja.

– Ha a belső betét nagyobb mértékben kopott el mint a külső, a féknyerget javítani vagy cserélni kell, mivel a munkahenger-dugattyú fennakad.

– Ha a külső betét kopott el jobban, a rögzítőelemek a féknyereg fennakadását és csúszásképtelenségét okozzák. Ebben az esetben cserélje ki a rögzítőelemet és olajozza meg a csúszószánokat.

– Ha a jármű indokolatlanul gyakran használja az ABS-rendszert bármely sebességnél és hibakódot nem generál, akkor diagnosztikai műszer segítségével egy próbaút során vizsgálja meg, melyik tekercs aktiválódik és az melyik kerék- vagy hidraulikakört érinti.

– Ha fékfolyadék-csökkenést állapít meg a fékfolyadéktartályban, azonban szivárgásnak nincs egyértelmű jele a főfékhengernél vagy a féknyereg fékmunkahengereinél, szerelje le a szervóról a főfékhengert, keresse a szivárgás jeleit a főfékhenger mögötti részen! Vigyázat: szivárgás esetén a fékfolyadék bejuthat a szervofékbe és/vagy a motorba.

– Ha az ABS-rendszerrel felszerelt jármű megállás közben kissé jobbra vagy balra húz, először szereljen be egy nyomásmérőt az egyes kerekekhez, és ellenőrizze, hogy az emelőszerkezetre tett jármű mellett észlelhető-e nyomáskülönbség, miközben aktiválja a fékeket. A nagymértékű nyomáskülönbség azt jelezheti, hogy valamelyik hidraulikus szeleppel probléma van az ABS-rendszerben.

TECHNOLÓGIAI TIPPEK A LÉGKONDICIONÁLÓ RENDSZER JAVÍTÁSÁHOZ

– Kizárólag a gyártók által meghatározott hűtőközegolajat használja és az előírt mennyiségben! A nem megfelelő típus, vagy nem megfelelő viszkozitású olaj használata újbóli hibát eredményezhet!

– A rendszeren belül szüntesse meg a nedvességet oly módon, hogy minimum 45 percig tartó vákuumot képez. Ha a rendszer újratöltése során ez a lépés kimarad, a nedvesség és az olaj reakcióba lép, az olaj savasodni kezd, amely korróziót és korai meghibásodást eredményez.

– Új kompresszor beszerelésekor fontos, hogy a kompresszort a megfelelő típusú és mennyiségű kenőanyaggal töltsük fel.

– Abban az esetben, ha a rendszer nem tökéletesen zárt, a szárítószűrőt és/vagy az akkumulátort ajánlott kicserélni.

– A rendszert lezáró kupakok – tároláskor, szállításkor használt lezáró elemek – mindig maradjanak zárva, kivéve akkor, amikor olajat tölt a rendszerkomponenshez, vagy amikor hűtőközeg-vezetékek beépítésre kerülnek. A nyitott rendszerelemek a környezeti nedvességet felszívják, és a rendszer nedvességmegkötő képességét csökkentik.

– Soha ne fogja meg a párologtatót a csöveknél, mivel az megtörést, elcsavarodást vagy nyílt törést okozhat, amely szivárgást eredményezhet, és/vagy megnehezíti a beépítést.

– Olajozza meg az O-gyűrűket ásványi olajjal a hűtőközegrendszer illesztéseinek összeszerelését megelőzően. Olajozatlan O-gyűrűk rendszerbe építése azt eredményezheti, hogy a gyűrűk megcsavarodnak, nem helyezkednek el megfelelően.