Rádiófrekvenciás, négycsatornás sztetoszkóp
Az autótulajdonosok nap mint nap hasonló panaszok sokaságával keresik meg a szakembereket. Mi történik ilyenkor? Nosza, üljünk be, gyerünk egy kört! – mondja az autószerelő. Jó esetben a tapasztalt fülek gyorsan kiszúrják a rendellenes hangokat, ám előfordul, hogy csak nagyságrendileg sikerül behatárolni a hibaforrást. Olyan is megesik azonban, hogy a szokatlan zaj egyáltalán nem visz közelebb a megoldáshoz. A futómű felfüggesztés felől érkező fals hangjainak egy része ideális esetben feltárható egy rázó-rángató pad segítségével, ennek hiányában pedig a megemelt, egyszersmind „terheletlen” jármű alkatrészeinek feszegetésével, ütögetésével, ráncigálásával.
Örülünk, ha gyorsan sikerül beazonosítani, bosszant bennünket, ha nem. Lényegesen komplikáltabb az a szituáció, amikor a kopogó, ciripelő, súrlódó hang a motortérből érkezik. Főként akkor, ha csak menet közben hallatja a jármű, alapjáraton pedig nem érzékelhető.