Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. október | Olvasson bele!

10 éve indult az autóipari fejlesztés a budapesti Boschban

10 éve annak, hogy az első mérnök megkezdte a munkát a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elődjeként működő osztályon. Az akkor még csak az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó divízió az évek folyamán hardver- és mechatronikai alkatrészek fejlesztésével bővítette portfólióját, így alakult meg öt évvel ezelőtt a Budapesti Fejlesztési Központ, amely ma már 430 alkalmazottat foglalkoztat.

hirdetés

2000 tájékán a Bosch-csoport olyan Németországon kívüli telephelyet keresett, ahova kiszervezheti az autóipari technológiai fejlesztési munkák egy részét. A Németországhoz való viszonylagos közelség, a két ország hasonló kultúrája, valamint a jól képzett szakembergárda miatt Magyarországra, azon belül is Budapestre esett a választás. A döntés következtében a hazai Boschon belül létrejött egy autóipari szoftverfejlesztésekkel foglalkozó osztály, ahol az első mérnök négy társával együtt pontosan tíz évvel ezelőtt kezdte meg a munkát, majd az első évben további öt ember csatlakozott a csapathoz. Ez a lépés alapozta meg a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának későbbi születését. A kezdetben ugyanis az automata váltóvezérlés bonyolult elektronikájának tökéletesítésével foglalkozó, mindössze néhány alkalmazottat számláló divízió mellett újabbak létesültek, és 2005-re önálló vállalati egységgé álltak össze, amely napjainkban hét, különböző típusú munkákra szakosodott osztályt és 430 főt foglal magában. A tíz éve még a német anyacégnek megbízásos alapon bedolgozó, kisebb feladatokat ellátó osztály mára önálló fejlesztési projektekért felel. 2006-ban például a Budapesti Fejlesztési Központ állította elő a Porsche Cayman automata váltóvezérlésének szoftververzióját, melyet azóta minden ilyen típusú autóban alkalmaznak. „A Bosch nagy hangsúlyt helyez a képzett munkaerő alkalmazására, ezért évek óta jelentős összegeket fektet a hazai felsőoktatásba, hogy szakmailag magas színvonalú, több nyelvet beszélő mérnökök kineveléséhez járuljon hozzá. Az alkalmazottak közel féléves képzésben vesznek részt, a fejlesztési terület jellegétől függően Németországban vagy Magyarországon, és csak ezután kezdhetik meg a munkát. A tíz éve felvett hét munkatársunk közül hat még ma is nálunk dolgozik” – mondta dr. Jan Peter Stadler, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának igazgatója.


Kapcsolódó dokumentum:


6


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés