Összefoglaló a régiós megmérettetésekről
Már hagyománynak tekinthető, hogy az Autótechnika Országos Tanulmányi Verseny középdöntőit régiós bontásban rendezi az Autószerelők Országos Egyesülete, és minden régióban az első fordulóból bejutó két csapat méri össze tudását gyakorlati feladatokkal. Az első két forduló szponzora idén is az Inter Cars Hungária Kft. volt, így a versenyhelyszínek minden esetben a Q-Service szervizhálózat tagjaiból kerültek ki.
Az elméleti feladatokat tartalmazó írásbeli forduló után az Autószerelők Országos Egyesülete és az Inter Cars kifejezetten gyakorlatias és kézügyességet igénylő feladatokkal várta a versenyzőket a középdöntőkben. A feladatok mind az öt helyszínen megegyeztek: a csapatoknak két részletben kellett teljesíteni a feladatokat. Az egyik emelőn lévő autót át kellett vizsgálni, majd féktárcsát és fékbetétet kellett cserélni egy-egy oldalon, úgy, hogy a féktárcsa ütését is fel kellett jegyezni. A fékjavítást fékméréssel kellett ellenőrizni. A vizsgasoron mindenki kapott még pár kérdést a műszaki vizsgával kapcsolatban. A másik csapat eközben a másik emelőn átvizsgálta a másik autót, ellenőrizte a fényszórókat, a folyadékokat és az akkumulátort. A csapat egyik tagja ezután a feltárt hibákkal felkereste Lakos Imrét, az Inter Cars beszerző munkatársát, hogy árajánlatot készítsen és megrendelje az alkatrészeket a javításhoz. A feladatok során az IC Technika szoftvert használták a versenyzők. A csapat másik tagja közben menetjavítást végzett egy hengerfejen. A feladat mindig ugyanaz: egy alumínium hengerfejből kell kifúrni M8-as acélcsavart, majd menetjavító készlet segítségével kell helyre hozni a tőcsavart. Mindkét csapat 2 órát dolgozhatott a feladatrészén, majd helyet cseréltek, így mindkét csapat ugyanazokat a munkákat végezte el, így könnyű volt az összehasonlítás és pontosabb az értékelés.
A versenyhelyszínek jól felszereltek voltak és segítőkész kollégák dolgoztak bennük, így az értékelő bizottságnak lehetősége volt jobban a versenyre koncentrálni. A döntőbe jutott csapatok:
- Ampervadászok - Nyíregyházi SZC Bánki Donát Műszaki Középiskolája és Kollégiuma
- Baross technikusok - Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum Baross Gábor Gépipari, Közlekedési Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
- Szeged T1 - Szegedi SZC Csonka János Szakgimnáziuma és Szakképző Iskolája
- Angster 1. - Pécsi SZC Angster József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, Szakiskolája és Általános Iskolája
- Technikusbrigád - Szombathelyi Műszaki SZC Savaria Szakgimnáziuma és Kollégiuma
A versenybizottság tagjai:
- Dr. Nagyszokolyai Iván – elnök
- Spindler Tibor – társelnök
- Őri Péter – társelnök
- Papp Zoltán – bizottsági tag
- Pápai József – bizottsági tag
- Lakos Imre – bizottsági tag
A döntőt április 12-én rendezi az X-Meditor Kft., az Autótechnika szakfolyóirat kiadója. Gratulálunk minden résztvevőnek a színvonalas teljesítményhez és köszönjük felkészítő tanáraiknak az áldozatos munkát, amivel hozzájárultak a diákok eredményeihez és szakmai fejlődésükhöz, továbbá köszönjük a Q-Service hálózat tagjainak, hogy színvonalas helyet, kiváló feltételeket biztosítottak a verseny lebonyolításához. Az idei AOTV egyik különlegessége, hogy az Inter Cars nemzetközi versenyének, a Young Car Mechanic-nak is nemzeti válogatója.
Új szereplő az AOTV történetében
KÖZÉPDÖNTŐ AZ EGRI AUTOMOBIL-EGER-97 KFT.-NÉL
Február 20-án került megrendezésre az első középdöntő Egerben, az Automobil-Eger-97 Kft. Q-Service-nél, ahová az Egri SZC Bornemissza Gergely Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiumának csapata, a Bornemissza Eger és a Nyíregyházi SZC Bánki Donát Műszaki Középiskolája és Kollégiumának Ampervadászok csapata jutott be. A reggeli eligazítás és munkavédelmi oktatás után neki is láttak a versenyzők a feladatoknak. Mindkét csapat nagyon jól teljesített, a menetjavítást és a szerelési feladatot is jól elvégezték, viszont a feladatok ütemezésében mutattak kis hiányosságot. Az autó átvizsgálásában alaposak voltak, az alkatrészrendelés és az árajánlatkérés is jól ment. A nap végén nehéz döntés hárult a versenybizottságra, amely egyhangú, de kis különbségű nyíregyházi győzelmet hirdetett. A csapatoknak az AOE, az Inter Cars és az X-Meditor is ajándékot adott át.
Az AOTV harmadszor tért vissza a Huszár Autóklinikába
A SZOLNOKI KÖZÉPDÖNTŐ ÖSSZEFOGLALÓJA
Február 21-én Szolnokon a Huszár Autóklinikában versenyzett a DSZC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziumának Brassai-Mix csapata és a Szolnoki Műszaki Szakképzési Centrum Baross Gábor Gépipari, Közlekedési Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Baross technikusok fantázianevű csapata. Huszár Gábor szerviztulajdonos maga is részt vett a megnyitón, köszöntötte a diákokat és megtartotta a munkavédelmi oktatást. Az egri versenyhez hasonló színvonallal találkozhatott a versenybizottság, így örömmel figyelte mindenki a diákok munkáját. A menetjavítás a debreceni csapatnak sikerült jobban, de a műszaki vizsga és a kenőanyagok ismeretében a szolnokiak bizonyultak jobbnak. A részpontok összeadásakor a zsűri még csak sejtette az eredményt, kevesebb, mint 10%-kal bizonyult jobbnak a szolnoki csapat, így ők jutottak a döntőbe. Az eredményhirdetéskor az AOE, az Inter Cars és az X-Meditor is ajándékot adott át a csapatoknak.
Ismét a Fix Auto Service adott otthont az AOTV középdöntőjének a 3. régióban
SZEGEDI ÖRÖM BUDAPESTEN
A Fix Auto Service is már visszatérő szereplője az Autótechnika Országos Tanulmányi Versenynek, de az idei év különlegessége, hogy a 3. régióban nem jutott tovább fővárosi csapat a középdöntőbe, így a BSZC Jelky András Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Jelky-Baja1 csapata és a Szegedi SZC Csonka János Szakgimnáziuma és Szakképző Iskolájának Szeged T1 csapata is utazással indította a március 6-i napot. A műhely részéről Kiss Péter tartotta meg a munkavédelmi oktatást és köszöntötte a diákokat és felkészítő tanárokat. Mindkét csapat nekilátott a feladatoknak, a nap folyamán a bajaiak tűntek a gyorsabbnak, de a részfeladatok pontozása során több pontatlanságot talált náluk a versenybizottság, ráadásul a fékméréssel és az üzemanyagokkal kapcsolatos ismereteik is kis mértékben elmaradtak a szegediekétől, így végül a Tisza-parti csapat került a döntőbe. Az eredményhirdetéskor az AOE, az Inter Cars és az X-Meditor is ajándékot adott át a csapatoknak.
Siófokon versenyzett a dél-dunántúli régió
DEBÜTÁLT A CENTRUM AUTÓ KFT.
A Centrum Autó Kft.-hez először látogatott az AOTV, ahol a Pécsi SZC Angster József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája, Szakiskolája és Általános Iiskolájának Angster 1. csapata és a Zalaegerszegi SZC Munkácsy Mihály Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Tesla csapata mérte össze gyakorlati tudását. Pataki Gábor, a szerviz tulajdonosa köszöntötte a versenyzőket és bemutatta a műhely sajátosságait. A csapatok lassan lendültek bele a munkába, majd a fékjavításnál hasonló hibákat vétettek és a menetjavításban, a csavarok ismeretében is bizonytalanok voltak. Végül a kevesebb hibát vétő pécsiek jutottak a budapesti döntőbe. Az eredményhirdetéskor az AOE, az Inter Cars és az X-Meditor is ajándékot adott át a csapatoknak.
Győrben mérte össze tudását a szombathelyi és a tatabányai csapat
A CÍMVÉDŐ IDÉN IS ESÉLYES
A győri székhelyű Épfu Tanoda Kft. ménfőcsanaki telephelyén került idén is lebonyolításra az AOTV 2019 verseny utolsó középdöntője. Simon Róbert ügyvezető köszöntötte a versenyzőket, és a reggeli után rögtön neki is láttak a diákok az ellenőrzéseknek és a javításoknak. A TSZC Bánki Donát-Péch Antal Műszaki Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának csapata és Szombathelyi Műszaki SZC Savaria Szakgimnáziuma és Kollégiumának Technikusbrigád csapata jutott be az első fordulóból a gyakorlati megmérettetésbe. Az autók átvizsgálása során több hibát találtak a szombathelyiek, és a munkafolyamatok ismeretében és betartásában is jobbnak bizonyultak, így a nap végére mintegy 10%-os pontelőnyt gyűjtöttek össze, mellyel bejutottak a döntőbe, így március 8-án teljessé vált az AOTV döntőseinek listája.