Budapesti középdöntő a Fix Auto Service-ben
Budapesten a Fix Auto Service-ben mérte össze tudását az AOTV középdöntőjének második megmérettetésén a régió két továbbjutott csapata. Kertész Norbert, a cég tulajdonosa felkészülten várta a versenyzőket, a két javítandó járművet és a szerszámkocsikat már a megnyitó előtt kikészítették a csapatok számára. Ennek megfelelően gördülékenyen zajlott a munka, melynek értékelésében a műhely szakemberei is aktívan részt vettek.
Kertész Norbert, a műhely tulajdonosa személyesen fogadta a reggel érkező csapatokat, és a reggelit követően megtartotta a munka- és tűzvédelmi oktatást. Felhívta a figyelmet a szerviz sajátosságaira és hivatalosan is megnyitotta az Autótechnika Országos Tanulmányi Verseny második középdöntőjét. A régió középdöntőjébe az online fordulóból a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum Kossuth Lajos Két Tanítási Nyelvű Műszaki Szakgimnáziumának Mobil Team csapata: Érckövi Gergely, Tóth Barnabás, Szöllősi Ádám és a Szegedi Szakképzési Centrum Csonka János Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Csonka-Szeged BFS csapata: Bartucz Richárd, Farkas Bence, Stenczel Mihály jutottak be.
A csapatok a reggeli eligazításon megkapták feladatlapjaikat, melyeken a nap során elvégzendő gyakorlati munkák voltak felsorolva. A továbbjutott csapatok a feladatkiadás után egy rövid megbeszélést tartottak, ahol az elvégzendő feladatokat elemezték és a csapattagok között felosztották azokat. Az értékelésben legtöbbet számító javítási feladat mindkét csapat számára egy VW Bora első lengéscsillapító és egy Opel Vectra B Caravan hátsó fékbetétjének és féktárcsájának cseréje volt.
Mindkét feladat tartogatott nehézségeket, hiszen a hátsó fék esetében a rögzítő féket vissza kellett állítani, a Bora „gólyaláb” pedig csak a csonkállvánnyal együtt jön ki a kerékjáratból, így nem is csoda, hogy a csapatok maximálisan felhasználták a rendelkezésre álló időt, talán egy kicsit többet is. Mindezt nehezítette, hogy a lengéscsillapító és a csonkállvány „összegyógyult”, a szakszerű, kármentes szétszerelés nem volt egyszerű. A verseny során tapasztalt hiányosságok főleg a rutintalanság miatt jöttek elő, a rugós tag összeszerelése nem ment zökkenőmentesen.
Az Inter Cars biztosította az IC technika szoftvert, melyből a diákok kérhették a pontos meghúzási nyomaték adatokat, ezzel a lehetőséggel szerencsére éltek is. Az igazi kihívás, amit nem sikerült teljesíteni egyik csapatnak sem ügyfélnek átadható minőségben, az a menetjavítás volt. Az acélcsavar kifúrása a hengerfejből túl nehéz feladatnak bizonyult.
Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke az eredményhirdetésen elmondta, hogy az autójavítás nemcsak komplex gondolkodást és jó rendszerismeretet követel, hanem olyan gyakorlott kezet, amivel a mechanikus javítások pontosan elvégezhetők. Ehhez kívánt jó gyakorlati lehetőségeket és további sok tanulást, amivel kellő tapasztalatot szerezhetnek az önálló munkavégzéshez.
A versenybizottság egyhangú, de szoros eredményt hirdetett, ami alapján a Szegedi Szakképzési Centrum Csonka János Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Csonka-Szeged BFS csapata jutott be a győri döntőbe. A 2. helyezettnek és a felkészítő tanároknak az Inter Cars nevében Lakos Imre adott át ajándékokat, Spindler Tibor pedig, mint az Autótechnika Országos Tanulmányi Verseny társelnöke, Emléklappal jutalmazta a „Kossuth-iskola” tanulóit, elismerve szakmai teljesítményüket.
A szerviz munkatársai mindkét csapatról elismerően nyilatkoztak. Gratulálunk minden résztvevőnek a színvonalas teljesítményhez és köszönjük felkészítő tanáraiknak – Kenéz Attilának és Győri Sándornak – az áldozatos munkát, amivel hozzájárultak a diákok eredményeihez és szakmai fejlődésükhöz, továbbá köszönjük a Fix Auto Service-nek, hogy színvonalas helyet, kiváló feltételeket biztosított a verseny lebonyolításához.