Eplényi pályabejárás VW-konszern módra
A Porsche Hungária immár hagyományosnak mondható eplényi összkerékhajtású VIP és sajtó tesztnapjára ismét meghívást kaptunk.
A Hőmenők elnevezés alatt futó rendezvényen a zászlóvivő négyes (Audi, Seat, Skoda, VW) járműveit a hajtásnak megfelelő körülmények között – azaz hidegben, és csúszós útviszonyok között lehetett kipróbálni, illetve a sípályán saját magunkat is tesztelhettük akár versenykörülmények között léceken csúszva. Tavaly a valós életből választottunk bájos kísérőmmel, ő az erdőt-mezőt járva a terepjárós vonulatban az Amarokot, én pedig a másik igáslovat a Caddy felcicomázott családi verzióját vezettem. Idén megcéloztuk a „nekünk” szánt és megújult Seat két középkategóriás ékkövét. Elsőnek a Leon Xperince 1,8-as benzines turbós, és kormányról is kapcsoltható DSG verzióját választottuk. A bevezető jégbordás úton az autó meggyőzően haladt, majd az idén újdonságként kijelölt havas mellékutas-mezős kört választottuk. Ugyan a magyar átlagpolgár kifejezetten kerüli az ilyen letaposott havas-dobálós terepet, de az emelt hasmagasságú autót valószínűleg a természetjáró-sportos emberek fogják választani, így nem féltünk, hogy valami baj történik. Az autó kiválóan haladt, tartva a kijelölt nyomvonalat, semmi extra korrigálást, beavatkozást nem igényelt, mondhatni olyan volt mintha egy száraz úton haladtunk volna. A jégen csúszott, na de ott minden, a kigyorsításnál pedig nem engedtük szabadjára a turbó táplálta lovakat így normál, kezelhető maradt.
Második körben a nagyon várt Atecát kaptunk Style felszereltségben. Ez a városi középkategóriás terepjáró kicsit meglepően a Leonhoz képest puhábbnak tűnt futóművében. A 2 literes manuális váltós dízelmotor karakterisztikáját én jobban kedvelem a dízeltől, de igazából a két autó futáskultúrájában csak a fordulatszámmérő árulkodott a különbözőségről. Vele a női sofőr is próbálkozott, a betonos kőrt választva, meggyőződtünk a fordulékonyságról és a fékerőről is. A havas körön már másodszor hajtva kicsit a lovak közé csaptunk, az állandó összkerékhajtás sínen vezette az autót, és az aszfalton puhának tartott futómű felkeményedett, kellően tartva az autót a dobálós-havas úton.
Kellő adrenalint gyűjtve töltöttük hódeszkázással a hátralévő időt, újabb autót nem akartunk próbálni, nehogy elcsábuljunk.